شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

از سوی گروههای مختلف فلسطینی اعلام شد؛

محکومیت شدید اقدامات تشکیلات خودگردان در سرکوب مبارزان فلسطینی

محکومیت شدید اقدامات تشکیلات خودگردان در سرکوب مبارزان فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به شهادت فراس یعیش از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در نابلس، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز سه شنبه در واکنش به شهادت فراس یعیش از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در نابلس، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به شهادت فراس یعیش تاکید شده است: حماس مسئولیت کامل این رخداد را بر عهده تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن می‌داند.

حماس همچنین از جریان‌ها و نهادهای ملی فلسطینی خواست که تشکیلات خودگردان را به آزادی بازداشت شدگان سیاسی و توقف این روند وادار نمایند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان به جای اینکه سپری برای حمایت از مبارزان و مقاومت مردمی در فلسطین باشد، به بازوی سرکوب فلسطینی‌ها در خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت فراس یعیش، بر لزوم آزادی فوری مصعب اشتیه و عمید طبیله دو مبارز فلسطینی بازداشت شده از سوی سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان تاکید کرد.

گفتنی صبح امروز منابع فلسطینی از شهادت یک فلسطینی در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در شهر نابلس خبر دادند. این درگیری در پی اعتراضات ساکنان نابلس به بازداشت دو مبارز فلسطینی به دست سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان آغاز شد.

در این درگیری‌ها سه فلسطینی زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم بود. منابع محلی تاکید کردند که فراس یعیش یکی از شهروندان مجروح به ضرب گلوله نیروهای امنیتی فلسطینی در نهایت بامداد امروز سه شنبه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.