شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات

ثبت خروج از کشور ۱۲۵ هزار دانشجو زائر در اربعین/ فرصت سفر به عتبات دانشجویان مشمول تا ۵ مهر برقرار است

ثبت خروج از کشور ۱۲۵ هزار دانشجو زائر در اربعین/ فرصت سفر به عتبات دانشجویان مشمول تا ۵ مهر برقرار است

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی با اشاره به حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین گفت: در طول این ایام مجوز خروج از کشور ۱۲۵ هزار دانشجو که معافیت تحصیلی داشتند ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سردار تقی مهری رییس سازمان نظام وظیفه عمومی امروز (سه شنبه ۲۹ شهریور) در نشست خبری اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۶ میلیون رزمنده داشتیم که نیمی از آنان سربازان وظیفه بود.

وی افزود: کلیه افرادی که در کنکور سالجاری شرکت کرده و در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها قبول شده و انتخاب رشته کرده اند و دانشگاه ها باید آنها را پذیرش کنند؛ بر اساس تدابیر سردار فرماندهی ارشد مقرر شد همه کارهای سازمان نظام وظیفه عمومی هوشمند شده و برای کلیه دانشجویان قبول شده در دانشگاه درخواست اینترنتی معافیت تحصیلی صادر شود؛ بر همین اساس بعد از پذیرش در دانشگاه، سامانه نظام وطیفه برای انان معافیت تحصیلی صادر می کند.

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی تصریح کرد: سامانه پلیس من خدمات هوشمند و آنلاین معافیت تحصیلی را صادر می کند. 

سردار مهری گفت: کلیه افرادی که سال گذشته دیپلم گرفته و سال جاری هم در کنکور شرکت کردند تا ۳۱ شهریور فرصت پذیرش دانشگاه دارند در غیر این صورت باید برگه پذیرش خدمت نظام وظیفه را بگیرند در غیر این صورت غایب محسوب می شوند ولی باید هر چه سریعتر تکلیف خود را مسخص کنند اما کسانی که سالجاری دیپلم گرفتند فرصت شرکت در آزمون کنکور سال آینده را دارند.

وی افزکد: مشمولان غایب به هیچ عنوان امکان ثبت نام در دانشگاه ها را ندارند. 

ادامه دارد