شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس#سه شنبه

ربایش فرماندهان القسام و الاقصی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان

ربایش فرماندهان القسام و الاقصی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در یورش بامدادی روز سه شنبه خوداقدام به ربودن «مصعب اشتیه» از فرماندهان نظامی گردان های قسام، شاخه نظامی حماس و عمید ابوطبیله از فرماندها نظامی گردان‌های نظامی الاقصی شاخه نظامی فتح کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،کرانه باختری همزمان با انتشار خبر ربایش «مصعب اشتیه» از فرماندهان گردان های القسام، شاخه نظامی حماس و «عمید ابو طبیله» از فرماندهان گردان های الاقصی، شاخه نظامی فتح در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ساعات پرتنشی را پشت سر می‌گذارد. هر دوی این اشخاص در فهرست افراد تحت تعقیب رژیم صهیونیستی جای دارند.

در این میان مصعب اشتیه تاکنون 4 بار از طرح های ترور رژیم صهیونیستی جان سالم بدر برده است. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پیش از این با انتشار ویدئویی از مصعب اشتیه به عنوان خطرناک ترین چهره برای امنیت این رژیم یاد کرده بود.

بازداشت مصعب اشتیه در شرایطی است که خانواده وی در مصاحبه با رسانه‌های فلسطینی ادعای مقامات تشکیلات خودگردان درباره اینکه او خود را تسلیم نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان کرده است را تکذیب کرده اند.

مصعب اشتیه نیز از چهرهای نزدیک به شهید ابراهیم نابلسی فرمانده گردان‌های نظامی الاقصی در نابلس بوده است که چندی پیش در کمین نظامیان رژیم صهونیستی در نابلس به شهادت رسید.

این هراس وجود دارد که تشکیلات خودگردان با هدف احیای اعتبار از دست رفته خود در نزد صهیونیست‌ها اقدام به تحویل این دو فرد به مقامات امنیتی اسرائیلی نماید.

همزمان با بازداشت مصعب اشتیه و عمید ابو طبیله گزارش‌ها از بسته شدن ورودی‌های اردوگاه الامعری در جنوب رام الله و درگیری میان جوانان مقاومت فلسطین با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در نابلس و جنین حکایت دارد. گفته می شود در درگیری‌های امروز فلسطینیان با نیروهای امنیتی تحت امر محمود عباس دست کم یک فلسطین به شهادت رسیده است.

اقدام تنش زای اخیر دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه رهبران حماس در شرایطی است که طرفین برای انجام گفتگوهای سراسری با هدف تشکیل دولت آشتی ملی فلسطینی در الجزائر آماده شده‌اند. 

انتهای پیام/