شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حوزه

لطیفی در صحن مجلس:

باید در اداره کشور به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک حرکت کنیم

باید در اداره کشور به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک حرکت کنیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما راهی نداریم جز اینکه به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک در حوزه کشورداری حرکت کنیم که این موضوع در دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک اظهار داشت: در عصر اطلاعات ما راهی نداریم جز اینکه نظام اداری کشور را به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک حرکت دهیم.

وی بیان کرد: دولت مردمی از زمانی که کار خود را آغاز کرد توجه به دولت الکترونیک را مورد توجه جدی قرار داد و این مساله به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار دولت قرار گرفت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اگر دولت الکترونیک محقق شود، بهره وری دستگاه‌های اجرایی و رضایت مردم افزایش پیدا می‌کند و در مقابل میزان مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد.

لطیفی ادامه داد: از سوی دیگر تحقق دولت الکترونیک موجب کاهش حجم نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی می‌شود و خدمت رسانی به مردم نیز در هر ساعتی محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به تصویب رساند که یکی از آرزوهای دیرینه ما بود. این مساله امروز به خوبی اجرایی می‌شود و در الگوی دولت الکترونیک مساله صدور مجوزها را برای مردم محقق کردیم.

وی متذکر شد: سازمان اداری و استخدامی کشور در لایحه بودجه امسال مکلف شده بود که خدماتی را در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام دهد که ما آن را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: دولت امروز بیش از شش هزار نوع خدمت به مردم ارائه می‌کند که دو هزار نوع از این خدمات به صورت هوشمند و الکترونیکی قابل انجام است. دولت مردمی توجه ویژه ای به تحقق دولت الکترونیک دارد.