شهر خبر

سامورایی‌ها قهرمانی می‌خواهند؛

تیم ملی فوتسال ژاپن با ۴ بازیکن برزیلی علیه ایران و آسیا

تیم ملی فوتسال ژاپن با ۴ بازیکن برزیلی علیه ایران و آسیا

تیم ملی فوتسال ژاپن در حالی در مسابقات فوتسال ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا شرکت می‌کند که چهار بازیکن برزیلی در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا کمتر از ۱۰ روز دیگر در کشور کویت برگزار می‌شود و ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات در چهار گروه با همدیگر رقابت می‌کنند.

در ۱۵ دوره گذشته فوتسال جام ملت‌های آسیا، ایران پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها بوده و صاحب ۱۲ عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی شده است.

بعد از ایران، ژاپن با سه قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و دو عنوان سومی جزو تیم‌های پرافتخار محسوب می‌شود. ژاپن آخرین بار در سال ۲۰۱۴ به عنوان قهرمانی رسید و در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قافیه قهرمانی را به تیم ملی ایران واگذار کرد.

تیم ملی فوتسال ژاپن با ۴ بازیکن برزیلی علیه ایران و آسیا
آرتور یکی از برزیلی‌های ژاپن

ژاپنی‌ها برای پس گرفتن عنوان قهرمانی تغییراتی در لیست خود داشته‌اند و دو بازی تدارکاتی هم با تیم ملی برزیل انجام دادند؛ هرچند که در هر دو مسابقه با نتیجه ۱ به ۵ شکست خوردند.

ژاپن علاوه بر اردوهای آماده سازی، از چهار بازیکن برزیلی در ترکیب اصلی خود سود می‌برد و انتظار دارد با تکیه بر این برزیلی‌ها، قهرمانی را از آن خود کند. این نفرات عبارتند از «هیگور پیرس» (دروازه بان)، «گیلرمه کوروموتو» (دروازه بان)، «آرتور اولیویرا» و «وینیسیسوس کرپالدی».

تیم ملی فوتسال ژاپن با ۴ بازیکن برزیلی علیه ایران و آسیا

هیگور از سال ۲۰۱۶ در تیم ملی ژاپن حضور دارد و سه بازیکن دیگر در یکی دو سال اخیر به ژاپن اضافه شده‌اند.

در این بین، حضور آرتور در تیم ملی ژاپن قابل توجه است. آرتور تنها بازیکنی بود که در بازی‌های دوستانه مقابل برزیل موفق به گلزنی شد. او فرزند اولیویرا سرمربی سابق تیم ملی فوتسال برزیل است که موفق شد این تیم را در جام جهانی ۲۰۰۸ به عنوان قهرمانی برساند.