شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی

زوار: پخش جام جهانی در سینماها خاطره‌ای نوستالژیک خواهد ساخت

هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

زوار مدیر «سینما ناجی تبریز» در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: سینماهایی که مایل هستند مسابقات جام‌جهانی را مستقیم پخش کنند باید درخواست بدهند. ما چهار سال پیش تجربه پخش بازی‌های ایران را در جام جهانی داشته‌ایم. به یاد دارم مخاطبان استقبال بسیار خوبی از این قضیه داشتند.

او درباره تماشای دسته جمعی فوتبال در سینماها عنوان کرد: تماشای دسته‌جمعی فوتبال در سینماها می‌تواند یادآوری خوب و نوستالژیکی در آینده برای مردم داشته باشد. به احتمال زیاد ایران سه، چهار بازی در جام جهانی خواهد داشت. اگر این دوره هم این موضوع تایید و پروسه اداری آن حل شود قطعا سالن‌های سینمای ما برای تماشای فوتبال پر خواهند شد. البته این اتفاقات مقطعی هستند. پر شدن سالن‌های سینما برای تماشای فوتبال کمکی به فروش سینماها در بلند مدت نخواهد کرد.

این مدیر در خصوص احترام به سلیقه‌ی مخاطب امروزی و کشاندنش به سینماها گفت: متاسفانه ژانرهای کمدی فروش بیشتری دارند. خودتان بهتر می‌دانید که میزان فروش ما به چینش فیلم‌های روی پرده بستگی دارد. برای مثال به یاد دارم وقتی فیلم سینمایی «محمد رسول الله» روی پرده بود مخاطب از سه چهار روز قبل بلیت رزرو می‌کرد و سالن‌ها پر می‌شدند. معتقدم اگر فیلم‌های خوش ساختی در چرخه اکران قرار بگیرند قطعا پای مخاطب به سالن‌ها باز خواهد شد.

او در ادامه افزود: خوشبختانه سینماهای امروزی از لحاظ کیفیت سمعی و بصری، سیستم تهویه و... بسیار خوب هستند. همین امر هم موجب می‌شود مخاطبان با رغبت بیشتری در سینما حضور پیدا کنند.

این مدیر با اشاره به میزان فروش روزانه سینما «ناجی» تبریز به خبرنگار برنا اعلام کرد: از آنجایی که بلیت، سه‌شنبه‌ها نیم‌بهاست مخاطبان بیشتری به سینماها می‌آیند. اما بقیه‌ی روزها حدود سی یا پنجاه نفر در هر سالن‌ حضور پیدا می‌کنند. 

زوار در خصوص وضعیت سینما «ناجی» تبریز گفت: سینما ناجی تبریز جزو سینماهای ممتازی است که شاخصه‌ها و استانداردهای روز دنیا را رعایت کرده است. اکثر سالن‌های ما 370 نفری هستند. با وجود اینکه مردم در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند اما ما کم و بیش مخاطب خودمان را داریم. به زودی با بازگشایی مدارس دانش‌آموزان بسیاری به سینماها خواهند آمد که خود این موضوع هم به رونق سینما کمک شایانی خواهد کرد.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/