شهر خبر

خودسیانی: نویسنده ها باید برای نشان دادن هر شغلی، از نزدیک با فرد مربوطه آشنا شوند

خودسیانی: نویسنده ها باید برای نشان دادن هر شغلی، از نزدیک با فرد مربوطه آشنا شوند

علی خودسیانی در خصوص سریال‌های تلویزیونی خون‌سرد و بی‌نشان که شخصیت اصلی داستان حول محور یک خبرنگار می‌گذرد، با تاکید بر اهمیت تحقیق درمورد شغل‌هایی که درمورد آنها فیلم میسازند گفت‌گویی داشته است.

علی خودسیانی نویسنده سریال های تلویزیونی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا با اشاره به سریال های بی نشان و خونسرد که شخصیت اصلی آنها یک خبرنگار است، درباره تصویر درستی که یک نویسنده می تواند از مشاغل مهمی مثل خبرنگاران نشان دهد گفت: نویسنده ها اغلب به دنبال این هستند چیزی بنویسند که تلویزیون و تهیه کننده تایید و تصویبش کنند و اغلب به جزییاتی که مدنظر شما هست توجهی نمی کنند.

نویسنده سریال های تلویزیونی گفت: برای نشان دادن تصویر درستی از هر حرفه و شغلی نیاز به تحقیق هست و اینکه برای آشنایی با جامعه خبرنگاری باید دوستان نویسنده و کارگردان یک خبرنگار پیدا کنند و با او درباره جزییات حرفه اش صحبت کرده و از مشکلات و دغدغه ها و رفتارهایش در مواجهه با مسائل مختلف مطلع شوند.

وی افزود: اگر اصولی بخواهیم در نظر بگیریم حتما برای نشان دادن تصویر درستی از هر حرفه و شغلی نیاز به تحقیق هست و اینکه برای آشنایی با جامعه خبرنگاری باید دوستان نویسنده و کارگردان یک خبرنگار پیدا کنند و با او درباره جزییات حرفه اش صحبت کرده و از مشکلات و دغدغه ها و رفتارهایش در مواجهه با مسائل مختلف مطلع شوند.

این نویسنده ادامه داد: برای مثال باید بدانند خبرنگار بین الملل است یا خبرنگار رادیو و تلویزیون، اجتماعی یا سیاسی و ... چراکه هر کدام از ژانرهای خبرنگاری در جزییات با هم فرق دارد و برای مثال دغدغه های هر کدام از خبرنگارها در ژانرهای مختلف با دیگری متفاوت است، یا اینکه اساسا یک خبرنگار مستقل با خبرنگار وابسته تفاوت های بسیاری دارد.

خودسیانی گفت: تجربه سالها کار کردن و نویسندگی در تلویزیون و سینما به من ثابت کرده است که نویسنده باید برای آنچه می نویسد تحقیق کند و عدم حضور او در این فضا مصیبتی می شود که ممکن است بعد از پخش سریال دامن همه را بگیرد.

وی در پایان بیان داشت: به عقیده من مهمترین مرجع، شما خبرنگارها هستید و خودتان باید ببینید که آیا این سریال ها توانستند به خوبی آنچه در حرفه شما هست را منعکس کنند؟ یا به صورت سرسری از یک سوژه عبور کردند؟!

انتهای پیام/