شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی

فدراسیون کشتی نسبت به نقد جبهه دارد/ در شکست یزدانی فقط او مقصر نبود

فدراسیون کشتی نسبت به نقد جبهه دارد/ در شکست یزدانی فقط او مقصر نبود

پیشکسوت کشتی گفت: در شکست حسن یزدانی فدراسیون و کادر فنی بیشتر از همه مقصر هستند.

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص نتایج آزادکاران کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان صربستان عنوان کرد: نایب قهرمانی در جهان و یک پله صعود نسبت به دوره قبل نتیجه رضایت بخشی است ولی به این مسابقات از دو دیدگاه می توان نگاه کرد. اینکه ما هفت مدال گرفتیم و پنج فینالست داشتیم اتفاق بسیار خوبی است و نشان می‌دهد که ما بعد از آمریکا و روسیه از سایر کشورها فاصله گرفتیم اما از دید دیگر اینکه ما هنوز نتوانستیم به آمریکا هم برسیم اتفاق خوبی نیست. آمریکا در این دوره هشت مدال گرفت که چهار مورد آن مدال طلا بود این در حالی است که ما دو مدال طلا کسب کردیم و نشان می‌دهد که برنامه ریزی آنها بهتر از ماست.

دارنده مدال برنز المپیک پکن در مورد دلایل باخت حسن یزدانی به تیلور اینگونه توضیح داد: پر واضح است به همان میزان که تاکتیک یزدانی اشتباه بود، تاکتیک حریفش تیلور بی نظیر بود. او از آمادگی جسمانی فوق العاده ای برخوردار بود که همین هم شکست حسن یزدانی را رقم زد.

وی افزود: متاسفانه نمی شود خیلی از کشتی انتقاد کرد چون گاها دوستان حاضر در فدراسیون جبهه می گیرند اما ما در آنالیز باید دقت بیشتری به خرج بدهیم و حرفه ای تر باشیم. نفرات ما در مسابقات یک حریف بیشتر که ندارند برای مثال همه می‌دانیم حسن یزدانی تنها حریف جدی‌اش همین تیلور آمریکایی است و باید در یک سال آنالیز روی این باشد تا دیگر در جریان مسابقه غافلگیر نشویم. علاوه بر این امیدوارم که دوستان مجاب شوند که تیم ملی به بدنسازی پیشرفته به شدت نیازمند است.

قهرمان جهان در سال 2006 یادآور شد: مسئله مهم دیگری که در نتیجه گیری و عدم نتیجه گیری بسیار مهم است بحث شرایط روحی و روانی است. متاسفانه مسئولان ما شرایطی را فراهم می کنند که انگار کشتی گیر تحت هر شرایطی محکوم به برد است، این وضعیت کار را برای همه سخت می کند. فدراسیون باید این موارد را به خوبی مدیریت کند و هر حرفی که کادر فنی و یا فدراسیون نشینها در مورد قهرمانی می‌زنند بی شک روی نتایج نفرات می تواند موثر واقع شود. در شکست حسن یزدانی فدراسیون و کادر فنی بیشتر از همه مقصر هستند و این اوج بی‌معرفتی است که بخواهیم حسن را تنها مقصر باخت به تیلور بدانیم.

504

محمدی درباره عملکرد اطری و عموزاد نیز گفت: هر دو از جوانان آینده دار ما هستند. اطری در جام تختی هم نشان داد که پخته تر از گذشته شده ولی در جریان مسابقات جهانی احساس می کنم وقتی به فینال صعود کرد به نقره قانع شد چون سال ها نتوانسته بود مدالی بگیرد و به همین مدال بسنده کرد وگرنه در صورت تلاش بیشتر او هم می‌توانست روی سکوی قهرمانی بایستد.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام/