شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

موضع گیری چارچوب هماهنگی شیعیان درباره نامزد نخست وزیری عراق

موضع گیری چارچوب هماهنگی شیعیان درباره نامزد نخست وزیری عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تاکید کرد که نامزد مورد نظر آن برای تصدی سمت نخست وزیری تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، چارچوب هماهنگی شیعیان از برگزاری نشست با حضور تمام رهبران خود به منظور بررسی اوضاع سیاسی امنیتی عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، چارچوب هماهنگی شیعیان از تلاش ها برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) تمجید و قدردانی کرد.

چارچوب هماهنگی شیعیان همچنین بر پایبندی خود به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری تاکید و شایعات در این خصوص را تکذیب کرد.

چارچوب هماهنگی شیعیان در عین حال از آماده سازی ها با متحدان خود برای از سرگیری فعالیت پارلمان و انجام وظایف قانونی خود خبر داد.

لازم به ذکر است که در شرایطی که چارچوب هماهنگی شیعی در عراق همچنان از محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد نخست وزیری حمایت می‌کند، تلاش‌ها برای ازسرگیری جلسات پارلمان آغاز شده است.

در همین رابطه، علی الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح عراق که عضوی از چارچوب هماهنگی شیعی محسوب می‌شود، تاکید کرد: محمد شیاع السودانی همچنان نامزد ما برای نخست وزیری است، همچنین ما معتقدیم جریان‌های اهل سنت و کُردها موضع مثبتی در قبال این شخصیت دارند.

وی همچنین پیش بینی کرد که در چند روز آینده، بحران سیاسی در عراق به سمت و سوی پایان و حل شدن گام بردارد. الفتلاوی در این باره گفت: با خروج از بحران سیاسی روند تحولات در عراق بر اساس مفاد قانون اساسی پیش خواهد رفت و دولت جدید نیز تشکیل خواهد شد.

وفا محمدکریم از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از موافقت رهبر جریان صدر با دیدار با نمایندگان هیئت سه جانبه خبر داد و گفت: حزب دموکرات در روند تشکیل دولت جدید پیش شرط‌هایی تعیین کرده است.

وی تاکید کرد که مقتدی صدر موافقت کرده با هیئت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.

وی افزود: البته زمان دقیق این دیدار مشخص نیست اما در همین حد که صدر پذیرفته با این هیأت سه‌جانبه دیدار کند، گامی مثبت در راستای تشکیل دولت جدید در عراق محسوب می‌شود.