شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#اماراتی

بیانیه احزاب و تشکل های ملی یمن:

بخشی از محور جهاد و مقاومت هستیم/ هشدار به ائتلاف سعودی - اماراتی

بخشی از محور جهاد و مقاومت هستیم/ هشدار به ائتلاف سعودی - اماراتی

احزاب و تشکل های ملی یمن در هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مزدور ائتلاف متجاوز سعودی، بر ادامه راه این انقلاب تا تحقق همه اهداف آن تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، احزاب و تشکل‌های ملی یمن با برگزاری مراسمی در صنعا هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مستعفی این کشور را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از احزاب و گروه‌های سیاسی و ملی یمن از جمله جنبش انصارالله، حزب کنگره خلق ملی، کمیته دیدار مشترک، احزاب مخالف ائتلاف متجاوز و جنبش حراک جنوبی در پایان این مراسم بیانیه‌ای صادر کردند و این مناسبت را به ملت بزرگ یمن و در صدر آنها سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: انقلاب ۲۱ سپتامبر در شرایطی آغاز شد که نظام‌های استکبار جهانی امنیت یمن را نقض و توانمندی‌های آن را تاراج می‌کردند. ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی در طول این سال‌ها در اقدامی ناکام تلاش کرد تا ملت یمن را از مسائل اصلی و محوری امت اسلامی دور کند ولی ما تأکید می‌کنیم که بخشی از محور جهاد و مقاومت هستیم و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را قاطعانه رد و مخالفت خود را با مواضع ذلیلانه برخی حکومت‌های عربی سازشکار و اشتیاق آنها را برای عادی سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی و غاصب سرزمین عزیز فلسطین اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب ما تا رسیدن به تمام اهداف عالی و والای آن ادامه می‌یابد و مسیر انقلابی نیازمند افزایش آگاهی نسبت به دامنه خطرات پیش روی ملت و کشورمان است. آزادسازی هر وجب از خاک یمن در تمامی استان‌های اشغالی و حفظ استقلال کشورمان عهدی است که با مردم خود می‌بندیم و تا تحقق این امر در همه بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی کشورمان آرام نخواهیم گرفت. ما از مقاومت شرافتمندانه مردم استان «المهره» تمجید می‌کنیم و از مردم سایر استان‌های اشغالی می‌خواهیم از همین رویکرد الهام بگیرند. ما رزمایش‌های نظامی کشورهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ را رد و محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت یمن و آب‌های سرزمینی آن می‌دانیم.

در بخش دیگری از بیانیه احزاب و تشکل‌های ملی یمن تأکید شد: ما از کشورهای متجاوز می‌خواهیم از فرصت آتش بسی که ممکن است تکرار نشود، برای لغو کامل محاصره علیه بنادر و فرودگاه‌های یمن استفاده و تمامی نیروهای خود را با تعهد به پرداخت غرامت و بازسازی، از کل خاک یمن خارج کنند. و بار دیگر از فریب خوردگان می‌خواهیم تا به صفوف میهن بازگردند. ما به نظام سعودی و کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم به سرسپردگی در برابر دولت‌های آمریکا و انگلیس ادامه ندهند چرا که ادامه این مسیر برای آنها خطرآفرین خواهد بود. یمن تهدیدی جز برای کسانی که به آن حمله می‌کنند، نبوده و نخواهد بود و آنها باید حسن همجواری را رعایت کنند و به حاکمیت مردم ما بر کشور، سرزمین و تصمیمات خود احترام بگذارند.‌

در پایان این بیانیه آمده است: از فرزندان مردم بزرگ یمن می‌خواهیم برای مقابله با هرگونه حماقت ائتلاف متجاوز که آتش بس موقت را نقض می‌کند، آمادگی کامل داشته باشند و تا رسیدن به پیروزی کامل که به آن نزدیک هستیم، آماده تأمین نیروی انسانی و حمایت مالی از جبهه‌ها باشند.