شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#برگزاری انتخابات

مخالفت ائتلاف فتح با برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از تشکیل دولت

مخالفت ائتلاف فتح با برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از تشکیل دولت

یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح با تأکید بر اینکه دولت موقت صلاحیت تشکیل انتخابات زودهنگام را ندارد، از مخالفت قاطع این ائتلاف با برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از تشکیل دولت جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ائتلاف فتح عراق مخالفت قاطع خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از تشکیل دولت جدید دارای اختیارات کامل اعلام و بر لزوم انجام اصلاحات سیاسی و سپس پیش رفتن به سوی سازماندهی انتخابات زودهنگام تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، «سهیله السلطانی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت: دولت موقت حق برگزاری انتخابات زودهنگام را ندارد. امکان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام با تشکیل دولت جدید، بازنگری در قانون انتخابات و کار بر روی ساختار کمیسیون انتخابات فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات زودهنگام توسط دولت تحت فرمان مصطفی الکاظمی غیرممکن است، خاطرنشان کرد: چارچوب هماهنگی با ماندن الکاظمی در سمت خود مخالف است.

گفتنی است که پیشتر نیز «سعد السعدی» یکی دیگر از اعضای ائتلاف فتح گفته بود: ابقای دولت موقت به ریاست مصطفی الکاظمی باعث افزایش مشکلات شهروندان عراقی است و دولت الکاظمی شکست سختی خورده است.

این اظهارات اعضای ائتلاف فتح در حالی است که به گزارش رسانه‌ها، چارچوب هماهنگی شیعی در عراق همچنان از «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد نخست وزیری حمایت می‌کند و تلاش‌ها برای ازسرگیری جلسات پارلمان آغاز شده است.