شهر خبر

موافقت رهبر جریان صدر با دیدار با هیأت سه‌جانبه گروه‌های سیاسی

مقتدی صدر

یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از موافقت رهبر جریان صدر با دیدار با هیأت سه‌جانبه گروه‌های سیاسی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، خبر داد که«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر موافقت کرده است  با هیأت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.

«وفا محمد کریم» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، امروز (دوشنبه، 19 سپتامبر)، در گفت‌وگو با «بغداد الیوم»، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: زمان دقیق این دیدار مشخص نیست اما در همین حد که الصدر پذیرفته با این هیأت سه‌جانبه دیدار کند، گامی مثبت برای شنیدن آن‌چه که وی می‌خواهد است و مقدمه‌ای برای توافق درباره شکل دولت و عمر این دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: پیشتر این نگرانی وجود داشت که الصدر در را به روی این دیدار ببندد اما موافقت او با این دیدار، دستاورد خوبی است به ویژه که وی می‌داند که این هیأت چه چیزی در چنته دارد و دقیقا به همین دلیل، موافقت وی با این دیدار، دروازه‌ای برای تشکیل دولت جدید خواهد بود.

به گفته این عضو حزب بارزانی، نشست انتخاب رئیس‌جمهور و مامور اعلام کردن نخست‌وزیر به تشکیل کابینه در پارلمان نیز احتمالا، پس از توافق سید مقتدی الصدر با هیأت مذکور برگزار خواهد شد.

منبع: فارس