ارتقای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای؛ دستاورد دیپلماسی منطقه ای دولت

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز گفت: طی یک سال هیچ  دولتی نمی تواند بگوید که فعالیت های خود را به نحوه مطلوبی انجام داده است و نتیجه گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ما در این شرایط باید شاخص تعیین کنیم  و روی آن شاخص ها به دولت امتیاز دهیم، بیان کرد: اگر این شاخص ها که عمدتا هم کمی هستند و مردم می توانند آنها را مورد پایش قرار دهند،مورد ارزیابی قرار گیرد می توانیم نتایجی را در این بخش به دست بیاوریم.

این نمانیده مجلس بیان کرد: نباید شرایط به مانند دولت آقای روحانی باشد که می گفت من وقتی بین مردم می روم خوشحالی را در صورت مردم می بینم. این در حالی است که این دولت آب خوردن مردم را به برجام گره زده بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال دولت سیزدهم در بعد بین المللی و در بحرانی ترین شرایط اقتصادی و بهداشتی اقدامات خوبی را انجام داد لذا ما یادمان نرفته که دو سال گذشته همین مواقع روزی750 نفر از عزیزانمان را از دست می دادیم. البته ما نمی گوییم که این مسئله تعمدی بود اما مسئولین در این بخش تلاش نکردند.

وی بیان کرد: دولت گذشته بر این مسئله تاکید داشت که ما اگر «اف. ای. تی. اف» را نپذیریم نمی توانیم واکسن وارد کشور کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در دولت فعلی نزدیک به 150 میلیون دز واکسن به کشور وارد شد و در حال حاضر واکسن زیادی در کشور وجود دارد بنابراین دولت در زمینه جان مردم انقلاب و جهاد کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه دیپلماسی منطقه ای بیان کرد: ارتقای سطح عضویت ایران در پیمان شانگهای، فروش نفت و برگرداندن پول نفت از جمله اقدامات موثر در زمینه تقویت دیپلماسی منطقه ای دولت است.

وی ادامه داد: همچنین 2.5 میلیارد دلار میزان بدهی گازی ما از کشور عراق بود که ظرف هفت الی هشت ماه گذشته و با مدیریت وزیر نفت به کشور بازگردانده شد.

ارتقای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای؛ دستاورد دیپلماسی منطقه ای دولت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در زمینه بدهی ایران از انگلیس ما شاهد بازگرداندن این بدهی ها بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مذاکرات بیان کرد: بله ما میز مذاکرات را ترک نخواهیم کرد اما دولت نشان داد که معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع برخی از مشکلات اقتصادی بیان کرد: به واقع باید دانست که مولفه های اقتصادی برخی اوقات یک دهه طول می کشند تا اصلاح شوند. البته اشکالاتی هم به این دولت وجود دارد و در برخی مواقع تصمیمات عجولانه ای گرفته شده است اما این دولت از شخص رئیس جمهور تا معاونین و رئیس جمهور در کنار مردم هستند.