شهر خبر

همراه با موشک فالکون ۹؛

۵۴ ماهواره استارلینک با ۵ روز تاخیر وارد مدار زمین شدند

۵۴ ماهواره استارلینک با ۵ روز تاخیر وارد مدار زمین شدند

اسپیس ایکس ۵۴ ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه یک موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا فرستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این ماموریت که به دلیل هوای بد ۵ روز به تاخیر افتاده بود، در ساعت ۱۲:۱۸ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در مقر فضایی کیپ کاناورال انجام شد.

موشک فالکون ۹ این شرکت مجموعه ماهواره های استارلینک ۴-۳۴ را به مدار زمین برد و طبق برنامه ریزی ۱۵.۵ دقیقه پس از پرتاب آن را به نقطه مورد نظر فرستاد. اما قبل از آن بوستر اول موشک به زمین بازگشت روی پهپادکشتی اسپیس ایکس فرود آمد که در آب های اقیانوس آتلانتیک در ساحل فلوریدا قرار داشت.

این ششمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

تاکنون اسپیس ایکس بیش از ۳۲۰۰ استارلینک به مدار زمین فرستاده و سعی دارد هر چه سریع تر خوشه ماهواره های اینترنتی خود را گسترش دهد. این در حالی است که شرکت مذکور تقریباً هر هفته یک پرتاب فضایی انجام می دهد.

اخیراً ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس نیز اظهار امیدواری کرد تا در ۲۰۲۳ میلادی ۱۰۰ ماموریت فضایی انجام دهد. هدف این شرکت گسترش سریع تر سرویس استارلینک برای مشتریان است.

اسپیس ایکس مجوز قانونی ارسال ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی استارلینک را دریافت کرده است. همچنین این شرکت برای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر به مدار زمین درخواست مجوز رسمی از رگولاتورهای جهان کرده است.