شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#ارتش#نیروی هوایی ارتش

جنگنده های عراقی مخفیگاه‌ داعش در مرز سوریه را هدف قرار دادند

جنگنده های عراقی مخفیگاه‌ داعش در مرز سوریه را هدف قرار دادند

نیروی هوایی ارتش عراق مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در نوار مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در نوار مرزی عراق و سوریه توسط نیروی هوایی ارتش عراق هدف قرار داده شد.

گفته شده در جریان این حملات به هسته‌های تروریستی داعش، حداقل ۱۴ نفر از تروریست‌ها کشته شدند.

تصویر منتشر شده از درگیری بالگرد ارتش عراق را نشان می‌دهد که بر فراز صحرای الحضر در حال شکار یک خودروی تروریست‌های داعش است.

همچنین وبگاه بغداد الیوم با اعلام این خبر گفت: نیروی هوایی عراق مفخیگاه‌های گروه تروریستی داعش را در منطقه الحضر در نوار مرزی عراق و سوریه هدف قرار دادند.

این در حالی است که پیش از این حشد شعبی با صدور بیانیه‌ای از خنثی سازی طرح حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی و نیروهای امنیتی در جنوب شهر سامراء در استان صلاح الدین عراق خبر داده بود.

همچنین پیش از این «ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده تیپ ۱۱۰ نیروهای حشد شعبی اعلام کرده بود که ۵۰۰ نفر از تیپ ۱۱۰ به همراه هزاران نفر از سایر نیروهای حشد در طرح تأمین امنیت زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) شرکت خواهند کرد.

بر همین اساس، فرمانده ستاد عملیات حشد شعبی در بصره اعلام کرده است که نزدیک به ۲۰ هزار رزمنده حشد شعبی در تأمین امنیت مراسم اربعین مشارکت دارند.

از سوی دیگر، کمیته اطلاع رسانی نیروهای حشد شعبی در بیانیه اعلام کرد که عملیات امنیتی مشترکی با ارتش و پلیس این کشور در جنوب سامراء شروع کرده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مشترکی از ارتش، پلیس و تیپ ۴۳ نیروهای حشد شعبی در استان صلاح الدین عملیات تفتیش در مناطق الحضیره شرقی و غربی و جنوب سامراء را شروع کرده‌اند.

بیانیه مذکور افزود: این عملیات در چارچوب طرح‌های از پیش برنامه ریزی شده برای تأمین امنیت زائران امامین عسکریین (ع) و ادامه تلاش‌های امنیتی و عملیاتی به منظور ممانعت از ایجاد هر گونه خلأ امنیتی از طرف گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن زائران صورت می‌گیرد.