شهرخبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان

پایان کار کشتی با شکست تلخ محمدیان/ نایب قهرمانی ایران در صربستان با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز

محمدحسین محمدیان در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم ضربه شد تا دستش از مدال کوتاه بماند و تیم ملی کشتی آزاد ایران در مجموع با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان داد.

پایان کار کشتی با شکست تلخ محمدیان/ نایب قهرمانی ایران در صربستان با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز

در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان به میدان رفت و در پایان در حالی که ۶ بر ۴ عقب بود ضربه فنی شد تا دستش به مدال برنز نرسد.

محمدیان پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس ساموئل شرر از سوئیس را ۱۰ بر صفر برد. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ماگومد زکریف از اواکراین با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

پیش از این رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم با برتری قاطع ۱۳ بر ۸ مقابل کشتی‌گیر آمریکایی به مدال طلای جهان رسید اما رضا اطری در دیدار فینال مقابل ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک از ژاپن با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های جهانی صربستان، با ۲ مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵ و کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم، ۳ مدال نقره رضا اطری در ۶۱، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و ۲ مدال برنز یونس امامی در ۷۴ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، به کار خود پایان داد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران سال گذشته و در پایان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز بر سکوی سومی جهان ایستاده بود.

علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.

تیم ملی کشتی آزاد آمریکا نیز در غیاب روسیه عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد.

انتهای پیام