شهرخبر

انجام این ۵ کار هنگام شارژ گوشی ممنوع

انجام این ۵ کار هنگام شارژ گوشی ممنوع

انجام این ۵ کار هنگام شارژ گوشی ممنوع
در صورتی که میخواهید از باتری گوشی هوشمند خود حداکثر استفاده را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

به گزارش ثریا کاربران تلفن همراه معمولا اشتباهات زیادی در هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود مرتکب می‌شوند و تنها زمانی به فکر آن می‌افتند که کار از کار گذشته است.

با رعایت چند نکته ساده می‌توان عمر باتری گوشی‌های هوشمند را افزایش داد. در صورتی که میخواهید از باتری گوشی هوشمند خود حداکثر استفاده را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

استفاده از شارژر اصلی

استفاده از شارژر‌های غیراصل برای تلفن هوشمند یکی از بزرگترین و رایج‌ترین اشتباهات کاربران تلفن همراه است. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان کانکتور و شارژر رسمی را در جعبه و در کنار گوشی هوشمند ارائه نمی‌کنند، توجه به خرید شارژر اصل بسیار مهم است. توجه به اصل بودن، در هنگام خرید کابل شارژ نیز مهم است. در صورت قطع برق اگر از کابل شارژ و شارژر فیک و غیر اصل استفاده کنید، به گوشی شما آسیب جدی خواهد رسید.

جلوگیری از خالی شدن کامل باتری

به گفته کارشناسان، میزان بار مناسب باتری بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است و بسیاری از باتری‌های گوشی‌های هوشمند با رسیدن به این اعداد شروع به ضعیف شدن می‌کنند. در صورتی که در مدت طولانی از باتری خود در محدوده شارژ کمتر از ۲۰ درصد یا بیشتر از ۸۰ درصد استفاده کنید، ممکن است عملکرد باتری و دستگاه شما دچار مشکل شود.

خارج کردن شارژر از پریز

گوشی‌های هوشمند مدرن این قابلیت را دارند که با رسیدن باتری به ۱۰۰ درصد، شارژ را متوقف کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که شارژر کار نمی‌کند. در صورت استفاده از دستگاه در حالت شارژ و کم شدن باتری، شارژر مجدد شروع به کار کرده و تلاش می‌کند تا باتری دستگاه شما را به حداکثر برساند. همچنان توصیه می‌شود از گوشی هوشمند خود در حال شارژ استفاده نکنید. این کار سبب آسیب رساندن به سلول‌های باتری و تحت تاثیر قرار گرفتن زمان و هم عمر مفید دستگاه می‌شود.

آسیب رسیدن به باتری توسط گرما

علاوه بر عوامل ذکر شده، دما نیز نقش مهمی در استقامت و بهبود عمر باتری ایفا می‌کند. این مورد بزرگترین تهدید برای سلامت طولانی مدت باتری‌ها است. دمای بالا به باتری فشار وارد کرده و سبب می‌شود باتری ظرفیت خود را بسیار سریعتر از دما‌های متوسط از دست بدهد.

توقف استفاده از گوشی هوشمند در هنگام شارژ

بازی، تماشای ویدئو و استفاده از تلفن همراه در حین شارژ بسیار مضر است. این کار باعث مخدوش شدن چرخه‌های شارژ و آسیب رسیدن به باتری دستگاه می‌شود.

۵ نکته برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی‌های هوشمند

از شارژ برای یک چرخه کامل (۰-۱۰۰ ٪) و یک شبه اجتناب کنید. به جای این کار باتری گوشی هوشمند خود را با استفاده از شارژ جزئی بیشتر شارژ کنید

پایان دادن به شارژ در ۸۰-۹۰ ٪ برای باتری بسیار بهتر از شارژ ۱۰۰ ٪ است.

در صورت خنک بودن گوشی از فناوری شارژ سریع استفاده کنید.

گرما اولین قاتل باتری است. از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید، در هنگام شارژ کردن آن را نپوشانید و اجازه برخورد هوا را به گوشی بدهید.

از انجام بازی‌های شدید، پخش فیلم یا انجام کار‌های سنگین در حین شارژ خودداری کنید.

منبع: فرارو