شهر خبر

الکاظمی در دیدار با وزیر دادگستری الجزایر:

امیدارم سران عرب موضع یکپارچه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کنند

امیدارم سران عرب موضع یکپارچه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کنند

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دادگستری الجزایر ابراز امیداواری کرد که سران عرب در نشست آتی خود، موضع یکپارچه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در دیدار با عبدالرشید طبی وزیر دادگستری الجزایر و هیئت همراه ابراز امیداواری کرد که سران عرب در نشست آتی خود موضع یکپارچه در قبال مسائل سرنوشت ساز به ویژه مسئله فلسطین اتخاذ کنند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر تمایل بغداد به برگزاری موفقیت آمیز نشست سران عرب در الجزایر، ابراز امیدواری کرد که این نشست نقش محوری در ایجاد اتحاد میان کشورهای عربی و اتخاذ موضع یکپارچه در مسائل سرنوشت ساز ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به روابط تاریخی عراق و الجزایر و تمایل بغداد به توسعه این روابط در زمینه های مختلف، ابزار امیداواری کرد که کمیته وزارتی مشترک بین دو کشور هر چه سریعتر برگزار و زمینه تقویت همکاری های مشترک در راستای منافع ملت های عراق و الجزایر فراهم شود.

همچنین وزیر دادگستری الجزایر در این نشست از نخست وزیر عراق برای شرکت در نشست سران عرب در الجزایر دعوت کرد.

این در حالی است که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز امروز یکشنبه در کاخ السلام بغداد میزبان وزیر دادگستری الجزائر بود و او دعوت رسمی از رئیس جمهوری عراق برای حضور در نشست سران کشورهای عربی که در نوامبر برگزار خواهد شد را تحویل داد.