شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#کانادا

بالا رفتن آمار باج گیری غیراخلاقی در فضای مجازی کانادا

بالا رفتن آمار باج گیری غیراخلاقی در فضای مجازی کانادا

بالا رفتن آمار باج گیری غیراخلاقی در فضای مجازی کانادا
بر اساس آمار منتشر شده در کانادا، اخاذی غیر اخلاقی در مقایسه با دهه گذشته نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ثریا بر اساس آمار منتشر شده در کانادا، در دهه گذشته گزارش‌های اخاذی غیر اخلاقی توسط پلیس در کانادا نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش یافته و این جنایت با شیوع ویروس کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

پایگاه اینترنتی «گلوبال نیوز» اعلام کرده است که گزارش‌های مربوط به استفاده از تصاویر یا فیلم‌های غیر اخلاقی برای باج‌گیری از قربانیان در کانادا، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. معمولاً در این اخاذی‌ها از قربانیان خواسته می‌شود از طریق خدمات پرداخت آنلاین و یا کارت‌های هدیه آنلاین به شکنجه‌گران خود پول پرداخت کنند.

بر اساس گزارش این پایگاه اینترنتی کانادایی، تاکنون پلیس شهر لث بریج کانادا ۴۳ گزارش اخاذی غیر اخلاقی در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده است که ۲۰ درصد از قربانیان زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند که جوان‌ترین آن‌ها ۱۳ سال داشت. طبق گفته، پلیس لث بریج، این اخاذی‌های غیر اخلاقی برای دریافت پول از سوی شبکه‌های بین المللی جنایت سازمان‌یافته که می‌تواند تحقیقات جنایی را به «چالش سیاسی» و «بی‌کفایتی برخی مدیران دولتی کانادا» تبدیل کند.

همچنین مدیر یک مرکز حمایت از کودکان به نام سایبرتیپ در کانادا گفت: حجم بی‌سابقه‌ای از گزارش‌ها از سوی جوانان و والدین آن‌ها در مورد گرفتار شدن به تاکتیک‌های اخاذی تهاجمی دریافت کرده است که به صورت میانگین حدود ۳۰۰ مورد اخاذی آنلاین در ماه می‌رسد.

به گفته این مدیر مرگز حمایت از کودکان، بررسی ۳۲۲ مورد اخاذی غیر اخلاقی توسط این مرکز در ماه جولای نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از اخاذی‌ها از پسران یا مردان جوان بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران