شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جزیره کیش#بندرعباس

فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین

جزیره کیش پر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است و به همین دلیل بسیاری تمایل دارند بدانند فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین چه مقدار است.

فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای اینکه بدانیم فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین چه مقدار است، به چه نحوی باید این فاصله را پیمود و برای طی کردن آن چند ساعت زمان نیاز است، در وهله اول به نقاطی که می‌توان از بندرعباس به کیش با ماشین رفت اشاره می‌کنیم و بعد از آن به فاصله هر یک از این نقاط تا کیش و مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن مسافت هر یک می‌پردازیم. به این صورت چه بسا اطلاعات کاملی برای پیمودن فاصله از بندرعباس تا جزیره زیبا و دیدنی کیش به دست بیاوریم و انتخاب معقول و منطقی داشته باشیم.

فاصله بندرعباس تا کیش

پیش از اینکه در جریان فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین قرار بگیریم نیاز است بدانیم کیش جزیره هست و در میان آب‌های شفاف خلیج همیشه فارس قرار گرفته و کریدور و راه ارتباطی زمینی با نقطه دیگری ندارد از این رو برای رفتن به آن با ماشین یا خودرو شخصی انتخابی جز استفاده از شناورهای حمل خودرو یا همان لندینگ کرافت وجود ندارد. حال اینکه برای پیمودن فاصله بندرعباس تا کیش بایستی خود را به یکی از سه بندر لنگه، چارک و آفتاب رساند و از طریق شناورهای موجود در این بنادر با ماشین به کیش سفر کرد.

فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین
بندر لنگه

نحوه پیمودن فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین

همان‌طور که اشاره شد فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین باید به وسیله شناورهای حمل خودرو در بندرهای لنگه، چارک و آفتاب طی شود. برای این امر اطلاعات مهمی درباره فاصله هر یک از این بنادر تا جزیره کیش و البته زمان مورد نیاز برای پیمودن مسیر داده می‌شود. بندر آفتاب نزدیک‌ترین نقطه برای جابه‌جایی از بندعباس به کیش و فاصله آن تا جزیره فقط ۱۸ کیلومتر است، به همین جهت زمانی که شناورهای حمل خودرو برای طی کردن این مسافت نیاز دارند تنها ۱ ساعت است.

در ادامه بررسی فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین به بندرهای چارک و لنگه می‌پردازیم؛ بندر چارک فاصله‌ای۳۲ کیلومتری با کیش دارد و به نسبت دو بندر آفتاب و لنگه، تعداد بیشتری شناور در آن به صورتی منظم‌تر به کیش حرکت می‌کنند. لندینگ کرافت‌های این بندر از ساعت ۸ تا ۱۶ هر دو ساعت فعالیت دارند و برای طی کردن مسیر به ۲.۵ ساعت زمان نیاز است. برای جابه‌جایی از بندر لنگه به کیش زیبا به دلیل فاصله ۹۳ کیلومتری حدود ۴ ساعت زمان احتیاج است و گفتنی است کمتر از این بندر برای سفر به کیش با ماشین استفاده می‌شود.

نکات مهم سفر دریایی از بندرعباس تا کیش

پیمودن فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین نیازمند توجه و رعایت نکاتی ساده است که در نظر گرفتن هر یک از آن‌ها سفر ما را بی‌دغدغه خواهد کرد:

فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین