شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#پیاده‌روی اربعین
مانور دوباره روزنامه کیهان روی ساخت بمب اتم/ پیاده‌روی اربعین سلاحی قوی‌تر از بمب هسته‌ای است

مانور دوباره روزنامه کیهان روی ساخت بمب اتم/ پیاده‌روی اربعین سلاحی قوی‌تر از بمب هسته‌ای است

دانش و توان فنی ساخت بمب اتم را داریم، ولی در دستور کار نیست

کیهان در یادداشتی با عنوان «سلاحی قوی‌تر از بمب هسته‌ای» بر توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تاکید کرد و نوشت: دانش و توان فنی ساخت بمب اتم را داریم، ولی در دستور کار نیست.

اعتمادآنلاین|

کیهان در یادداشت امروز خود آمریکا را در مذاکرات هسته ای در موضع ضعف توصیف کرده و نوشته: اکنون کار به جایی رسیده که مذاکرات ایران با انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین تحت عنوان مذاکرات ایران و 1+4 برگزار شده و آمریکا در حالتی تحقیرآمیز در خارج از اتاق مذاکرات به انتظار می‌نشیند تا بعد از جلسه خبردار شود که داخل اتاق چه اتفاقی افتاده است. به گفته یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، واشنگتن در مذاکرات ایران و 1+4 مانند کودکی در اتاق کناری نشسته و از سوراخ کلیدِ در با حسرت به اتاق مذاکره نگاه می‌کند.

یادداشت نویس این روزنامه معتقد است: یقین به وعده الهی و بی‌اعتنایی به وعده دشمن و به عبارتی اعتماد به خدا و بی‌اعتمادی به کدخدای خودخوانده! نتایج درخشانی در پی دارد. در حال حاضر و به اذعان رسانه‌های غربی، مدت‌هاست که ساختار حاکمیتی آمریکا به سان «ببر کاغذی» است.

در ادامه این یادداشت به توانایی ایران در ساخت سلاح هسته ای اشاره و نوشته شده: جوانان مؤمن، غیور و نخبه ایرانی آستین‌ها را بالا زده و با مجاهدت شبانه‌روزی، ایران را به پیشرفت‌های چشمگیر و خیره‌کننده در صنعت هسته‌ای رسانده اند. در حال حاضر همان‌طور که مقامات ارشد کشورمان تاکید کردند، با اینکه ایران دانش و توان فنی ساخت بمب اتم را دارد، ولیکن چنین برنامه‌ای در دستورکار نیست.

در پایان نویسنده پیاده روی اربعین را سلاحی قوی تر از بمب هسته ای توصیف کرده است.