شهر خبر
تجربه‌های شهروندان از مواجهه با گشت ارشاد؛ یک بادمجان زیر چشمم کاشتند

در گفت‌وگو با شاهدان عینی گشت ارشاد مطرح شد:

تجربه‌های شهروندان از مواجهه با گشت ارشاد؛ یک بادمجان زیر چشمم کاشتند

دختر دست‌فروشی که در محله صادقیه لواشک می‌فروشد می‌گوید یک بار از دست گشت ارشاد فرار کرده اما مشتی به صورتش زدند و بادمجانی زیر چشمش کاشتند.

اعتمادآنلاین|

روزنامه اعتماد با دو تن از شاهدان عینی گشت‌های ارشاد گفت‌وگو کرده است. یکی از آنان دختر دستفروشی است که از همسرش جدا شده و برای گذران زندگی هر روز در محله صادقیه تهران لواشک می‌فروشد. او از تجربه شحصی اش در مواجه با گشت ارشاد می گوید که حدود دو ماه پیش از دست ماموران گشت ارشاد فرار کرده است و در این میان مشتی هم به صورتش خورده و پای یکی از چشم‌هایش بادمجان سیاهی کاشته شده است.

او گفته برای معالجه به پزشک مراجعه کرده و با احتمال خونریزی گرفتار هزینه‌های عکس و دارو هم شده و حالا می‌گوید که خدا رو شکر مشکل خاصی برایش پیش نیامده و چند روز بعد کبودی هم برطرف شده است.

تا دلتان بخواهد خشونت کلامی دیدیم

شاهد بعدی یک زن شاغل است که تیپ معمولی دارد و دو هفته پیش حدود چهار بعدازظهر در ورودی متروی ولیعصر در حالی که یک شومیز جین به تن داشته با ماموران روبه‌رو شده است.

او شاهد هیچ برخورد فیزیکی نبوده اما می گوید تا دل‌تان بخواهد خشونت کلامی، رفتارهای بی‌ادبانه دیده است. به نحوی می‌خواستند اذیت کنند و خیلی از افراد هیچ مشکلی نداشتند و مانتوهای بلند تا مچ پا داشتند. گفتند اگر لباس نیاورید شما را بازداشت می‌کنیم.

این شاهد عینی همچنین می گوید به آنان گفته شده لباسشان براساس ماده شماره 68 و 63 قانون مجازات مصداق بی‌حجابی است در حالی که این طرح هنوز تصویب نشده است.