شهر خبر

۶موکب در استان خوزستان به زوار اربعین خدمت کردند

۶موکب در استان خوزستان به زوار اربعین خدمت کردند

جامعه ورزش و‌ جوانان استان خوزستان حضور پررنگی در اربعین امسال داشتند،‌آن‌ها ۶ موکب در سطح استان تشکیل دادند تا خادمی امام حسین (ع) و زوارش را کنند

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ اربعین باشکوه امسال هم با همه رکورد شکنی‌هایش به پایان رسید و زوار حسینی به تدریج در حال بازگشت به کشور هستند، چندصدهزار زائری که بسیاری از آن‌ها مبادی خروجی خوزستان را برای اعزام به این سفر انتخاب کردند.

IMG_20220918_022733_755

انتخابی که اجرای صحیح آن نیاز به همراهی و همدلی مسئولان، خیرین، رهبران فکری و در یک کلام همه آحاد مردم داشت، جامعه ورزش و جوانان خوزستان هم در این میان پای کار آمدند و هرچه در توان داشتند برای کمک به زائرین امام حسین(ع) استفاده کردند، در همین راستا با حمید بنی‌تمیم، پیشکسوت کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفتگو کردیم تا مروری کوتاه بر خدمت این جامعه به مردم داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور جامعه ورزش و جوانان در ایام اربعین امسال را چطور ارزیابی کردید به خبرنگار برنا گفت: خدا را شاکریم که سعادن نصیب جامعه ورزش و جوانان شد تا زوار امام حسین(ع) را یاری کنند، تشکیل ستاد اربعین در وزارت ورزش و جوانان هم مزید بر علت شد تا خدمات مطلوب‌ و منظم‌تری به زوار ارائه شود.

IMG_20220918_022744_682

این مدیر استانی تصریح افزود: جامعه ورزش و جوانان امسال در سطح استان خوزستان، ۶موکب در شهرهای بهبان، ایذه، خرمشهر، اندیمشک، شلمچه و چذابه راه‌انداری کرده بودند که وظیفه کمک به تامین اسکان، میان‌وعده و وعذه غذایی زوار را برعهده داشتند انشالله این موکب‌ها تا پایان تخلیه زوار امام حسین(ع) از مرزها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

بنی‌تمیم درباره ارزیابی خود از حضور جامعه ورزش و جوانان در ایام اربعین امسال تاکید کرد: عشق و ارادت قلبی جامعه ورزش و جوانان دشواری‌های این حضور میدانی را نیز به شیرینی بدل می‌کند، آن‌ها با تمام وجود پای کار امام حسین (ع) آمدند، باید اذعان کرد که حضور جامعه ورزش و جوانان در مراسم اربعین علاوه بر بسط روحیه ایثار و شهادت، سبب الگوسازی صحیح برای سایر زوار به خصوص جوانان خواهد شد.

IMG_20220918_022755_403

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص برنامه موکب‌ها برای بازگشت زوار خاطرنشان کرد: اغلب موارد خدمت‌رسانی به زوار تا ۲یا ۳روز بعد از برگژاری مراسم اصلی و تخلیه مرزها ادامه دارد، موکب‌های جامعه ورزش و جوانان در مسیر بازگشت هم خدمات اسکان و پذیرایی به زوار ارائه می‌دهند.

این مدیر اجرایی حضور جامعه ورزش و جوانان بومی خوزستان در خدمت ریانی به زوار اربعین را همه‌جانبه توصیف کرد به نحوی که مجال کمتری برای مداخله اجرایی و فکری اداری‌ها در این حرکت عظیم باقی ماند.

IMG_20220918_022806_748

بنی‌تمیم در خاتمه به عنوان یک ورزشکار پیشکوست گفت: امیدوارم همواره حرف حق از زبان ما (جامعه ورزش و جوانان) جاری باشد و از آن دفاع کنیم.

انتهای پیام