شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#دوستانه#پوتین#آلمان

شولتز: همیشه گفتگوی دوستانه ای با پوتین دارم

شولتز: همیشه گفتگوی دوستانه ای با پوتین دارم

صدر اعظم آلمان می گوید برغم اختلافات گسترده با رئیس جمهور روسیه در موضوع اوکراین، گفتگوهای دو نفره آنها از لحن خوبی برخودار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، صدر اعظم آلمان می گوید گفتگوی وی با رئیس جمهور روسیه همواره از لحن دوستانه ای برخودار بوده است.

«اولاف شولتز» روز شنبه با اشتراک گذاری بخشی از متن برخی از گفتگوهای تلفنی خود با « با ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که این گفتگوها با وجود اختلاف نظرهای گسترده سران دو کشور، همیشه با لحنی دوستانه توام بوده است.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: اگر تمام صحبت‌هایی را که اخیراً با او (رئیس‌جمهور پوتین) داشته‌ام خلاصه کنم، مطمئناً پیشرفت‌هایی حاصل شده است. شولتز تاکید کرد که لحن صحبت های وی و پوتین همیشه دوستانه است، حتی اگر دیدگاه آنها در مورد بحران اوکراین بسیار متفاوت باشد.

صدر اعظم آلمان همچنین به اهمیت گفت‌وگو با روسیه اشاره کرد و به برخی از موضوعاتی اشاره کرد که در جریان مکالمات با رئیس جمهور روسیه به آنها پرداخته شده است. به گفته شولز، وی در کنار تقاضا برای خروج نیروهای روسیه از اوکراین، در مورد مسائل بشردوستانه نظیر صادرات غلات و دسترسی به سربازان اسیربا پوتین صحبت کرده است.

آخرین گفتگوی پوتین و شولز به روز سه‌شنبه مربوط می شود، جاییکه سران دو کشور یک گفت‌وگوی تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای داشتند و در آن به درگیری‌های جاری در اوکراین و سایر موضوعات مرتبط با آن پرداختند.