شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#آرام#این#شیوه#تربیتی،#بزرگ‌ترین#هدیه#است

این شیوه تربیتی، بزرگ‌ترین هدیه به کودکان است

وقتی در زندگی هیچ چیز سر جای خودش نیست، آنها آنجا هستند تا ما را آرام کنند، وقتی کنترل خود را از دست می‌دهیم و دیگر نمی‌دانیم به کجا باید پناه ببریم، توصیه‌های خوب و ارزشمند آنها موانع پیش روی ما را از بین می‌برد و وقتی همه روی از ما برمی‌گردانند، آن‌ها با خیرخواهی و شفقت پشتمان می‌ایستند و وجود ما را سرشار از عشق و محبت می‌کنند. همانطور که متوجه شدید، صحبت ما در مورد پدربزرگ و مادربزرگ است، این دو انسان گرانبها که ارکان مهم خانواده به شمار می‌روند.

چگونه با پدربزرگ و مادربزرگ خود رابطه بهتری داشته باشیم؟

آنها همه چیز را بی‌حساب به ما می‌بخشند و هرگز انتظاری در ازای آن ندارند، به شکلی خستگی‌ناپذیر و بدون هیچ فخرفروشی به ما کمک می‌کنند و ما را بی‌قید و شرط و بی‌دلیل دوست دارند. شاید به همین علت است که هیچ جمله ستایش‌آمیزی در این جهان درخور قدردانی از آن‌ها نیست و احترامی که ایشان شایسته آن هستند را ادا نمی‌کند.  اما فراتر از تمام فداکاری‌هایی که برای ما انجام می‌دهند، و تمام محبت و گرمایی که به خانه‌های ما می‌آورند، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند به نوه‌هایشان کمک کنند تا از سلامت روانی بهتری برخوردار شوند و این موضوعی است که اخیراً طی تحقیقاتی بررسی و اثبات شده است.

بزرگ شدن با پدربزرگ و مادربزرگ: یک هدیه گرانبها

براساس مطالعه‌ای که توسط تیمی از محققان دپارتمان جامعه‌شناسی در کالج بوستون (ایالات متحده آمریکا) انجام شده ‌است، کودکانی که در نزدیکی پدربزرگ و مادربزرگ خود بزرگ می‌شوند کمتر در معرض خطر ابتلا به برخی اختلالات روانی قرار دارند و بالطبع زندگی آرام‌تری را پشت سر می‌گذارند.

این مطالعه که بر روی ۳۷۴ پدربزرگ و مادربزرگ و ۳۶۵ نوه انجام شده ‌است، نشان می‌دهد کودکانی که به پدربزرگ و مادربزرگ خود نزدیک هستند و با ایشان قرابت و نزدیکی بیشتر و بهتری دارند از نظر روانشناختی در سلامت کامل به سر می‌برند و به‌ندرت علائم اختلالاتی چون افسردگی و اضطراب را بروز می‌دهند.  نکته جالب و در عین حال عجیب تحقیق این است که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که از سوی نوه‌های خود حمایت و محبت دریافت می‌کنند، اما درصدد جبران آن برنمی‌آیند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات افسردگی هستند و این موضوعی است که می‌تواند به یک جنجال واقعی در میان جامعه‌شناسان و متخصصان روانشناسی منتهی شود. بنابراین اهمیت رابطه پدربزرگ و مادربزرگ/ نوه توسط این مطالعه تاکید و تایید شده ‌است.

با این حال، حفظ پیوندهای خانوادگی قوی که در طول زمان محکم و ثابت باقی بمانند، همیشه آسان نیست. خوشبختانه، اولین قدم و اندکی تلاش از جانب پدربزرگ و مادربزرگ یا نوه‌ها می‌تواند به احیای رابطه‌ای سالم و پایدار میان آن‌ها کمک کند. علاوه بر این، در ادامه چند نکته برای بهبود این رابطه وجود دارد. با ما همراه باشید.

چگونه با پدربزرگ و مادربزرگ خود رابطه بهتری داشته باشیم؟

منبع: سلامت