شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک
گروگانگیری در بانک‌های لبنان برای دریافت موجودی مُد شد/ این‌بار یک مرد لبنانی و پسرش کارمندان بانک را گروگان گرفتند+ ویدئو

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گروگانگیری در بانک‌های لبنان برای دریافت موجودی مُد شد/ این‌بار یک مرد لبنانی و پسرش کارمندان بانک را گروگان گرفتند+ ویدئو

یک مرد لبنانی به همراه پسرش با حمله به بانک و گروگانگیری، کارمندان بانک را مجبور کرد تمام سپرده موجود در حسابش را به او بدهند.

اعتمادآنلاین|

یک مرد لبنانی به همراه پسرش با حمله به بانک و گروگانگیری، کارمندان بانک را مجبور کرد تمام سپرده موجود در حسابش را به او بدهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی النهار خبر داد، فردی مسلح به سلاح جنگی به همراه پسرش روز جمعه وارد یک بانک در منطقه الغازیه شد و بعد از ریختن بنزین در بانک تهدید کرد اگر سپرده‌اش را به او ندهند، بانک را به آتش خواهد کشید.

شاهدان اعلام کردند، بعد از این تهدید، هرج‌ومرج شدیدی در بانک به وقوع پیوست و شماری از کارمندان و مشتریان بانک هم گروگان گرفته شدند.

این فرد بعد از آنکه موفق شد تمام سپرده خود را که بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۰۰ دلار بود از بانک تحویل بگیرد، آن را به یکی از افرادی که در خارج از بانک منتظر او بود داد و به همراه پسرش ابتدا از محل متواری شد و بعد از مدتی خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردند.

شبکه المیادین هم در خبری اعلام کرد: در پی افزایش یورش و گروگانگیری به بانک‌های لبنان از سوی سپرده‌گذاران که با هدف بازپس‌گرفتن سپرده‌هایشان اتفاق می‌افتد، بانک‌های این کشور تصمیم به تعطیلی موقت گرفتند.

گفتنی است چند روز قبل هم لبنان شاهد دو حمله مسلحانه و گروگانگیری در بانک‌های این کشور بود.

بر خلاف بقیه نقاط جهان، مهاجمان به بانک‌های لبنان کسانی هستند که در همین بانک‌ها حساب داشته و تنها خواسته آنها دریافت سپرده‌های خودشان است.

یکی از آخرین گروگانگیری‌ها از طرف زنی به نام سالی حافظ بود که با حمله به بانک بلوم خواستار دریافت سپرده‌اش شد.

او در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی الجدید گفت: من این کار را برای نجات خواهرم که به بیماری سرطان مبتلا شده و در بیمارستان بستری است، انجام دادم.

او گفته من و خواهرم هر دو این پول را پس‌انداز کرده بودیم و مبلغ چنان زیادی نبود. ۲۰ هزار دلار داشتیم که من فقط ۱۳ هزار دلار از آن را می‌خواستم.

به گفته حافظ، هزینه‌های درمان خواهرش ۵۰ هزار دلار است و خانواده‌اش برای این کار بسیاری از وسایل خانه را فروخته‌اند.

او از تمامی کسانی که در جریان این اقدام دچار وحشت شدند، عذرخواهی کرد و گفت، من از همان ابتدا به کارمندان و حاضرین در بانک گفته بودم چه می‌خواهم.