شهر خبر

نصرالله:

۲۰ میلیون زائر یعنی ۲۰ ملیون قلبی که به عشق امام حسین(ع) می تپد

۲۰ میلیون زائر یعنی ۲۰ ملیون قلبی که به عشق امام حسین(ع) می تپد

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین(ع) به حضور میلیونی زائران در این مراسم اشاره کرد و آنرا نشانه حب و دوستی به اباعبدالله دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد: یکی از مهمترین درس های روز اربعین با توجه مواضع امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید این است که است که مومن به هر اندازه که گرفتار مصائب و شرایط سخت باشد ضعف از خود نشان نخواهد داد و تسلیم نخواهد شد.

وی در ادامه به خطبه قوی حضرت زینب(س) در برابر یزید اشاره کرد و گفت: بسیاری کوشیدند که یزید را از خون امام حسین(ع) تبرئه کنند اما این تلاشها با شکست روبرو شد و این خون به فریادی علیه یزید تبدیل شد. 

نصرالله گفت: یکی از مصادیق آنچه حضرت زینب(س) گفت، اربعین این روزها در عراق است. جایی برای تن به ذلت دادن با توجه به تاریخ آکنده از یقین به آینده و وعده الهی وجود ندارد.

وی افزود: بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون قلبی که به عشق امام حسین(ع) می تپد. در تاریخ گردهمایی و تجمعی مانند تجمع دوستداران امام حسین(ع) در کربلا وجود ندارد و این امروز شبیه معجزه است.

وی در ادامه به خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و اینکه دنیا این رویداد را نادیده می گیرد.

دبیر کل حزب الله لبنان نادیده گرفتن این موضوع را هم در راستای غربت و مظلومیت امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: همه تلاشها در تاریخ برای ممانعت از برگزاری مراسم اربعین با شکست روبرو شده است.

نصرالله گفت: از همه عراقیها به خاطر کرم و بخشش و میهمان نوازی و محبتی که زائران امام حسین(ع) می کنند، کمال تشکر را داریم.

در حال تکمیل..