شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#جام جهانی

بروجردی: نمایش مسابقات جام جهانی در سینما باعث تخریب سالن‌ها می‌شود

بروجردی: نمایش مسابقات جام جهانی در سینما باعث تخریب سالن‌ها می‌شود

هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

بهنام بروجردی مدیر سینما «۲۲ بهمن رشت» در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: این موضوع در دست پیگیری است. بعضی از شهرهایی که هم مسئولین آن هم سینماداران موافق این کار باشند هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند تا این قضیه اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: در حال حاضر «۲۲ بهمن رشت» تنها سینمای فعال در شهر رشت است بنابراین ما تمام تلاشمان این است که در هر برنامه‌ی نمایشی لااقل شش الی هفت فیلم را طی ماه اول به اکران برسانیم. به همین خاطر برنامه‌ی نمایشی سینمای ما اولویتش با اکران فیلم‌هاست و برنامه‌ای برای جام جهانی ندارد.

بروجردی با اشاره به معایب تماشای فوتبال در سینماها عنوان کرد: این قضیه ممکن است از لحاظ مالی برای سینماها آورده‌ای کوتاه مدت داشته باشد اما تجربه نشان داده است سینماهایی که تا به امروز این کار را انجام داده‌اند بیشتر ضرر کرده‌اند. باید در نظر بگیریم که مخاطب برای تماشای فوتبال به سینما می‌آید بنابراین می‌خواهد هیجان خودش را به جای استادیوم در سینما خالی کند. از نگاه من این فضا مناسب این کار نیست چرا که بارها شنیده‌ایم تماشاگران خسارت‌های متفاوتی را به صندلی‌های سینما وارد کرده‌اند که خود همین موضوع می‌تواند آسیبی جدی به سینما بزند. در کل من تمایلی به نمایش جام جهانی در سینما نداریم.

این مدیر سینما در خصوص وضعیت فعلی سینما «۲۲ بهمن رشت​» عنوان کرد: بعد از فراگیری کرونا تمام سینماهای استان گیلان تعطیل شده بودند. زمانی که اکران فیلم «قهرمان» آقای اصغر فرهادی آغاز شد با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگویی داشتیم که همه‌ی آن‌ها بابت اینکه چرا در رشت سینمایی فعال وجود ندارد که مخاطب بتواند این فیلم را تماشا کند ابراز تاسف و ناراحتی کردند. طی همین قضیه ما با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی توانستیم سینما ۲۲بهمن رشت را مجدد بازگشایی کنیم. بعد از اکران فیلم «قهرمان» که خوشبختانه با اقبال خوبی مواجه شد چند فیلم دیگر مانند «دینامیت» و «گشت ارشاد3» وارد چرخه اکران شدند. استقبال مردم و سیل انبوه مخاطبان باعث شد متوجه بشویم که سینمای ما ظرفیت این را دارد که در طی روز بیش از یک فیلم به نمایش بگذارد.

او ادامه داد: از آنجایی که ما یک سالن بیشتر نداریم سانس‌های خودمان را به شکل ویژه با اطلاع‌رسانی از هر سانس، به یک فیلم اختصاص داده‌ایم بنابراین توانستیم ظرف چند ماه از تک فیلم بودن به سینمایی تبدیل شویم که روزانه چهار الی پنج فیلم سینمایی را اکران می‌کند.

وی بیان کرد: بازگشایی و رونق سینمای ما موجب شد که سینمای «طلوع فومن»، «دریا» آستارا و «هلال احمر» انزلی بلافاصله بعد از ما سالن‌هایشان را بازگشایی کنند و خوشبختانه این اواخر سینما «سپیدرود» را هم یکی از نهادها خریداری کرده که انشاالله به زودی آن هم به چرخه‌ی نمایشی ما اضافه خواهد شد. 

بروجردی درخصوص فروش روزانه‌ی سینما «۲۲ بهمن رشت» به خبرنگار برنا گفت: در حال حاضر ما روزانه چیزی نزدیک به 8 الی 10 میلیون تومان فروش داریم و تقریبا می‌توان گفت به شرایط قبل از کرونا برگشته‌ایم. به دلیل چینش اکران و تنوع ژانری که داریم خوشبختانه فروشمان نسبت به استان‌های دیگر بسیار بیشتر است. خود همین موضوع باعث شده که برای اولین بار دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان سینما تمایل زیادی پیدا کنند تا اکران‌های مردمی را در رشت داشته باشند. 

او در ادامه افزود: خوشبختانه طی این چند ماه آقای پژمان جمشیدی، حامد آهنگی، ابوالفضل پورعرب، هادی حجازی‌فر و... به ۲۲ بهمن رشت آمده‌اند که این خودش اتفاق خوبی است و به زودی میزبان آقای جواد عزتی برای فیلم سینمایی «دوزیست» خواهیم بود. 

بروجردی در پایان گفت: همه‌ی سینماهایی که در استان گیلان وجود دارند(چه فعال چه تعطیل) بافتشان قدیمی است و نیاز به مرمت و بازسازی دارند. سینمای ما از کف‌سازی سالن نمایش گرفته تا صندلی‌ها، تهویه و...نیاز به تعویض دارد و ما در تلاش هستیم این مسائل را به زودی حل کنیم.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام