شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#امور خارجه#وزیر امور خارجه

وزیر امور خارجه اردن:

تنش‌ها در فلسطین روز به روز بدتر می شود

 تنش‌ها در فلسطین روز به روز بدتر می شود

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که تنش‌ها در فلسطین روز به روز بدتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ایمن صفدی»، وزیر امور خارجه اردن در یک نشست اندیشکده در واشنگتن نسبت به تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.

این مقام اردنی در جریان سفرش به واشنگتن گفت: درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها با ادامه شهرک‌سازی و تجاوزات دیگر، روز به روز بدتر می‌شود.

صفدی که معاون نخست وزیر کشورش نیز هست، روز جمعه در نشست مرکز ویلسون گفت: وضعیت نگران کننده است و به نظر نمی‌رسد که اوضاع در حال آرام شدن باشد.

ایمن صفدی اظهار داشت که دولت اردن از تل آویو می‌خواهد تا تمام اقدامات یکجانبه ای را که راه حل دو دولتی را از نظر شهرک سازی، مصادره زمین یا تجاوز به مسجد الاقصی تضعیف می‌کند، متوقف کند.

صفدی هشدار داد: ما باید ایمان را به روند صلح بازگردانیم… زمان به نفع ما نیست.

وزیرخارجه اردن گفت که ادامه اقدامات یکجانبه تل آویو در کرانه باختری و غزه همچنان چشم‌انداز راه‌حل دو کشوری را تضعیف می‌کند و راه حل دو کشوری تنها راه ممکن برای صلح جامع، عادلانه و پایدار در فلسطین برای پایان دادن به درگیری‌های طولانی مدت است.

اظهارات این مقام اردنی در حالی عنوان شده که با وجود تدابیر شدید امنیتی و محدودیت‌های اعمال شده توسط نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس و مجاورت مسجد الاقصی، ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند. بر اساس این گزارش، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد که ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی از بیت المقدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸، نماز جمعه را در صحن‌های مسجد الاقصی اقامه کردند.

همچنین منابع محلی در قدس اشغالی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر با تشدید استقرار خود در خیابان‌های شهر و مجاورت مسجد الاقصی، نمازگزاران را متوقف و هویت شخصی آنها را با دقت بررسی کردند. نظامیان صهیونیست همچنین صبح امروز به منطقه العیساویه در قدس اشغالی یورش بردند.

منابع خبری فلسطینی درباره تازه‌ترین تحولات کرانه باختری و قدس اشغالی گزارش دادند: ۱۶ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک «بیت دجن» در نابلس زخمی شدند. همچنین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه «جبل صبیح» در شهرک بیتا در جنوب نابلس درگیر شدند. دست کم ۹ فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک «کفر قدوم» در «قلقیلیه» زخمی شدند.