شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یورو

افزایش تورم سالانه منطقه یورو

افزایش تورم سالانه منطقه یورو

اداره آمار اروپا (یورواستات) در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد تورم منطقه یورو در ماه اوت (مرداد) به ۹.۱ درصد رسید که بیش از سه برابر مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اداره آمار اروپا در گزارش خود تاکید کرد که بهای مواد غذایی و انرژی همچنان در منحنی صعودی باقی مانده است.

در گزارش اداره آمار اروپا آمده است: نرخ تورم سالانه منطقه یورو ۹.۱ درصد در اوت ۲۰۲۲ بود که از رقم ۸.۹ درصدی در ماه ژوئیه (تیر) بیشتر بود. یک سال قبل این رقم ۳ درصد بود.
 
یورواستات تاکید کرد که در ماه اوت، بیشترین سهم در نرخ تورم سالانه منطقه یورو متعلق به انرژی و پس از آن مواد غذایی، الکل و تنباکو، خدمات و کالاهای صنعتی غیرانرژی بود.
 
یورواستات افزود: اوت ۲۰۲۲ تورم سالانه اتحادیه اروپا ۱۰.۱ درصد بود که از رقم ۹.۸ درصدی در ماه ژوئیه در ماه ژوئیه بیشتر بود.
 
کمترین نرخ تورم سالانه در فرانسه با رقم ۶.۶ درصد، مالت با ۷ درصد و فنلاند با ۷.۹ درصد ثبت شده و بالاترین نرخ تورم سالانه در استونی ۲۵.۲ درصد، لتونی ۲۱.۴ درصد و لیتوانی ۲۱.۱ درصد بوده است.  
 
تورم در اروپا شتاب گرفته و بهای مواد غذایی و انرژی درپی حمله روسیه به اوکراین و تصویب چند بسته تحریم های غربی علیه مسکو افزایش یافته است.

انتهای پیام