شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی#جمعه#نماز جمعه#منابع

تازه ترین تحولات فلسطین؛

حضور ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی

حضور ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی

منابع فلسطینی از حضور ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی و یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و زخمی شدن ده ها فلسطینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، با وجود تدابیر شدید امنیتی و محدودیت‌های اعمال شده توسط نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس و مجاورت مسجد الاقصی، ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد که ۶۰ هزار نمازگزار فلسطینی از بیت المقدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸، نماز جمعه را در صحن‌های مسجد الاقصی اقامه کردند.

همچنین منابع محلی در قدس اشغالی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر با تشدید استقرار خود در خیابان‌های شهر و مجاورت مسجد الاقصی، نمازگزاران را متوقف و هویت شخصی آنها را با دقت بررسی کردند. نظامیان صهیونیست همچنین صبح امروز به منطقه العیساویه در قدس اشغالی یورش بردند.

منابع خبری فلسطینی درباره تازه‌ترین تحولات کرانه باختری و قدس اشغالی گزارش دادند: ۱۶ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک «بیت دجن» در نابلس زخمی شدند. همچنین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه «جبل صبیح» در شهرک بیتا در جنوب نابلس درگیر شدند. دست کم ۹ فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک «کفر قدوم» در «قلقیلیه» زخمی شدند.

در خبری دیگر، نظامیان صهیونیست در درگیری با فلسطینی‌ها در منطقه «الکرم» در شمال غرب قدس اشغالی از بمب‌های گازی استفاده کردند. این در حالی است که این نظامیان ورودی‌های شهرک «قصره» در جنوب شرق نابلس را برای چهارمین روز متوالی بستند.

منابع محلی فلسطینی همچنین اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دست کم ۲۰ دانشجوی دانشگاه «برزیت» در رام الله را نیز بازداشت کردند.