شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#عاشورا#جمعه#نماز جمعه

ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

مقاومت تداوم نهضت عاشورا است/ رویکرد مسئله‌محوری در برنامه هفتم

خطبه‌های حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در نماز جمعه آغاز شد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه اربعین حسینی (ع) گفت: وجود امام حسین (ع) می‌خواهد این حقیقت را تبیین بفرمایند که امت اسلام سکوت در برابر بنی امیه و حاکمان ستمگر مانند بنی عباس را گناه بزرگی می‌داند و باید در برابر آنان ایستاد.

وی افزود: آنقدر این منکر ساده شده بود که یزید برای ابن عباس که شخصیت برجسته‌ای است و از مدافعان مدرسه امامت و ایمان آورندگان مکتب ولایت است می‌نویسد، ابن‌عباس تو بزرگ خاندان هستی و حسین (ع) را از ایستادگی در برابر حکومت من بازدار و او را ترغیب می‌کند به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین را از این راه باز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مشاهده می‌کنید که با فاصله اندکی، بعد از قیام تاریخ ساز و تحول آفرین عاشورا و پس از چهار سال بعد از واقعه‌ی عاشورا، توابین با انگیزه تحقق قیام اباعبدالله خروج کردند و شعار آن‌ها تحقق سنت پیامبر بود.

ابوترابی‌فرد افزود: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است. لبنان تجلی حرکت عظیم عاشوراییان است. «حشدالشعبی» عراق از مدارس عاشورا الهام گرفته است.

وی با اشاره به میزبانی عراق از زائرین مراسم اربعین، گفت: میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اربعین میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی است.

ابوترابی فرد افزود: اربعین آئین فرهنگ ساز و جامعه پرداز به مثابه یک رزمایش و اردوی معنوی سیاسی و اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی توحیدی اباعبدالله الحسین و مدرسه انسان‌سازی عاشورا سامان داده است.

وی افزود: اربعین نماد ابراز عشق گسترده، دوستداران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادی‌خواهان عالم یعنی حسین (ع) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شایسته است با پرهیز از بزرگنمایی ضعف‌ها در برگزاری این حماسه بزرگ، به رصد دقیق مشکلات پرداخت و با استفاده از تجارب به دست آمده و برنامه‌ریزی دقیق امکان استفاده بهتر از این آئین پرشکوه و با عظمت عبادی و سیاسی را فراهم آورد و راه را برای ترکیب همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دو دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

ابوترابی‌فرد در ادامه به ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه توسعه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی کشور را ابلاغ فرمودند که با رویکرد مسئله محوری و نگاه به چالش‌ها و مشکلات جدی فراروی پیشرفت و توسعه کشور است.

وی افزود: تحلیل سیاست‌های کلی نظام و نقش این اسناد کلیدی و مهم بالادستی در هموار نمودن بستر سرعت پرشتاب کشور برای برون رفت از تنگناها و تحقق شاخص‌های پیشرفت و توسعه نیازمند به زمان و فرصت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سیاست‌های کلی ابلاغی در چند حوزه بر چند اصل تاکید شده است که در حوزه اقتصادی بر پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت و با رشد متوسط ۸ درصد در طول برنامه تاکید شده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این هدف گذاری بسیار مهم و کلیدی است، اظهار داشت: این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه ما در حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور با یک تحول و تغییر روبرو شویم.

وی تاکید کرد: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور، در حوزه بهره وری منابع انسانی، سرمایه فناوری، مدیریت و کل عوامل تولید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.