شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#رئیس جمهور#کاخ سفید

کاخ سفید اعلام کرد؛

تصویب بسته کمک جدید نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

تصویب بسته کمک جدید نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

منابع خبری به نقل از کاخ سفید گزارش دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور کمک جدید نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، علیرغم هشدار روسیه به آمریکا و غرب درباره تأمین موشک‌های دوربرد برای کی یف، کاخ سفید پنجشنبه شب اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مصوبه اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین را امضا کرد. این کمک‌ها در درجه اول شامل راکت اندازهای HIMARS است که واشنگتن قبلاً در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده بود، اما شامل موشک‌های دوربردی نمی‌شود که کی یف همچنان درخواست می‌کند.

بر اساساً این گزارش، دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک‌ها علاوه بر آموزش نظامی، تجهیزات و خدمات را نیز شامل می‌شود؛ بدون اینکه به جزئیات بیشتر به‌ویژه در مورد تسلیحات موجود در آن اشاره کند.

اما در بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره جزئیات این بسته جدید کمک نظامی به اوکراین آمده است: کمک‌های جدید به‌ویژه شامل راکت اندازهای هدایت‌شونده دقیق HIMARS است که واشنگتن قبلاً در اختیار کی یف قرار داده بود، بعلاوه گلوله‌های توپخانه‌ای که اوکراین اساساً آن را در اختیار داشته است. این بسته جدید کمکی همچنین شامل رادارهای ضد توپخانه، خودروهای زرهی، سامانه‌های ضد پهپاد و تجهیزات مین زدایی می‌شود.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که همه این تجهیزات برای رفع نیازهای نیروهای اوکراینی انتخاب شده است. وی افزود که کشورش به طور فعال سلاح‌ها و تجهیزات مورد استفاده توسط نیروهای اوکراینی را در اختیار آنها قرار می‌دهد و در عین حال آنها به ضد حملات موفق خود علیه عملیات نظامی روسیه ادامه می‌دهند.

گفتنی است که با این بسته کمکی جدید، کل کمک‌های نظامی ایالات متحده آمریکا به اوکراین در دوران ریاست جمهوری جو بایدن به ۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده است.