شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مازندران

کشیده‌ترین آبشار زمینی ایران در مازندران

مازندران شهر سرسبز ایران است که جاذبه‌های فراوانی در دل دارد. یکی از جاذبه‌های زیبای این استان آبشار دریوک است که ارتفاعی به اندازه ۱۰۰ متر دارد و کشیده‌ترین آبشار ایران به شمار می‌رود.

کشیده‌ترین آبشار زمینی ایران در مازندران

سلام نو - سرویس گردشگری: دشت و آبشار دریوک یکی از مناطق طبیعی ایران است که در مازندران، آمل قرار دارد. یک دشت وسیع، با آبشاری بلند و کشیده با سنگلاخ هایی سخت که کشیده ترین آبشار زمینی ایران بوده و طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه نوردان است. آبادی زیبای نمار، هم که در بالا دست این منطقه قرار دارد دارای مناطق دیدنی زیادی همچون آبشار و دشت سرسبز دریوک، چشمه های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید می باشد.

آبشار دریوک که گاهی به آن کوهره هم می گویند، لقب بلندترین آبشار زمینی ایران را به دوش می‌ کشد. به سمت منطقه نمارستاق که بروید در دره دریوک صدای آبشار شما را به سمت خود می خواند. بد نیست بدانید که ارتفاع این آبشار به حدود ۱۰۰ متر می‌ رسد.

کشیده‌ترین آبشار زمینی ایران در مازندران

دشت و آبشار شیب دار کوهره دریوک در منطقه نمارستاق در ۴۰ کیلومتری آمل از ییلاق های زیبای منطقه البرز می باشد که دارای مناظر بسیار دیدنی است. به عبارتی با پشت سر گذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می رسید. این دو راهی و جاده ای خاکی که مسیر مواصلاتی نمارستاق نام گرفته، از آبادی های چندی چون پنجاب، سوا، شیخ محله، کلری، دیوران عبور کرده و سرانجام به آبادی بزرگ نمارستاق در کنار رودخانۀ خروشان آن که سرچشمه از کوه های ناظر و شکر لقاس دارد می رسید. بعد ار حدود یک ساعت پیاده روی از روستای نمارستاق به دشت دریوک  میرسیم که دشتی کوچک ولی بسیار دیدنی است، و کمی پس از آن به آبشار دریوک خواهیم رسید. دشتی وسیع با آبشاری بلند و کشیده و سنگلاخ هایی سخت. این آبشار کشیده ترین  آبشار زمینی ایران بوده و طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه نوردان است. چشمه ‌های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید از دیگر جاذبه های این منطقه می‌ باشد. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالایی و پایه کوه های آن است.

کشیده‌ترین آبشار زمینی ایران در مازندران

ویژگی گیاهی و جانوری منطقه

نمارستاق و دریوک طبیعتی کوهستانی و پر از انواع رودخانه ها دارند. دشت نمارستاق و دریوک گرچه سرسبز و زیبا هستند اما پوشش گیاهی چندان زیادی نداشته و همانند بسیاری از مناطق کوهستانی اکثر طبیعت آن را سنگلاخ ها در کنار آبشارها و چشمه ها گرفته است. اگر به این منطقه سفر کنید علاوه بر زیبایی های طبیعت ممکن است شانس تماشای حیوانات مختلف مانند پرنده و اسب ها را نیز داشته باشید.

کشیده‌ترین آبشار زمینی ایران در مازندران

هزینه  بازدید از دشت نمارستاق تا آبشار دریوک 

برای بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک نیازی به پرداخت ورودیه نیست و اگر قصد بازدید از این منطقه ییلاقی زیبا را دارید باید حداقل یک روز برای آن زمان صرف کنید. البته یک روز در صورتی است که از تهران و یا شهرهای اطراف منطقه به آن سفر کنید.
 

مناسب‌ترین فصل بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک 

دشت نمارستاق تا آبشار دریوک در هر فصل و زمانی از سال زیبا و تماشایی هستند. اما از آنجا که نمارستاق منطقه‌ ای ییلاقی است و آب و هوای کوهستانی دارد، فصل تابستان مناسب ترین فصل بازدید از این منطقه است.