شهرخبر
گوناگون

گشت ارشاد | پلیس گشت ارشاد

سکته مهسا امینی در مواجهه با گشت ارشاد + توضیحات وکیل مهسا از چهار نکته حقوقی

مجتهدزاده، وکیل دادگستری نوشت: پلیس باید بتواند این ادعا که خانم امینی بدون دخالت ماموران و طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده را در محکمه و با اتکا به مدارک قانونی اثبات کند.

سکته مهسا امینی در مواجهه با گشت ارشاد + توضیحات وکیل مهسا از چهار نکته حقوقی

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه‌ای و در توضیح این اتفاق نوشت: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد. ضمن رد برخی اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند درباره این حادثه، مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بود و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.»

در رابطه با اطلاعیه پلیس ذکر چند نکته ضروری است؛

۱- اینکه مساله آموزش به این شکل که مردم را از وسط خیابان به زور به برخی مراکز ببرند در کجای وظایف قانونی پلیس آمده است؟

۲- پلیس باید بتواند این ادعا که خانم امینی بدون دخالت ماموران و طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده را در محکمه و با اتکا به مدارک قانونی اثبات کند. کشف حقیقت در این مورد بر عهده دادگاه است نه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس.

۳- در این مورد ملاک اصلی تعیین تکلیف قضیه گزارش پزشکی قانونی است، البته به شرط آنکه مستقل، بدون اعمال نفوذ و شفاف تهیه شود.

۴- در نهایت وقتی فردی به هر دلیلی در اختیار ضابط قرار می گیرد، در هر شرایطی مسئولیت تامین و حفظ امنیت جانی و سلامت او با ضابط است. به این معنا که وقتی فرد در اختیار ضابط قرار دارد، اگر دست به خودکشی هم بزند مسئولیت آن خودکشی متوجه ضابط خواهد بود.

 واکنش آذری جهرمی به حادثه تلخ برای مهسا امینی

آذری جهرمی ، وزیر پیشین ارتباطات نوشت: چگونه خود را پیرو هدایتگر معصومی می‌پنداریم که در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه آن گونه به خارج کردن خلخال از پای «زن یهودی» غیرتمندانه فریاد می‌زد؟

آسیب جدی به «دختری در حکومت شیعه» بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند؟

 

منبع: رکنا