شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کی‌روش#تیم ملی

بازگشت کی‌روش به تیم ملی تصمیم درست و سنجیده‌ای بود/ بازی مقابل اروگوئه و سنگال محک خوبی است

بازگشت کی‌روش به تیم ملی تصمیم درست و سنجیده‌ای بود/ بازی مقابل اروگوئه و سنگال محک خوبی است

پیشکسوت فوتبال ایران این باور است تیم ملی در حال حاضر نیازمند همدلی و اتحاد است تا بتواند در جام جهانی نتایج خوب و آبرومندانه را کسب کند.

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد وضعیت حال حاضر  تیم ملی و فدراسیون فوتبال در آستانه رقابت های جام جهانی قطر اظهار داشت: این روزها هر کشوری در زمینه فوتبال برای خودش شرایط خاصی دارد و ما نیز از این شرایط مستثنی نیستیم. در گذشته یک سری مشکلات در فوتبال و فدراسیون به وجود آمد و وقتی به دو سال قبل بر می گردیم نتایج تیم ملی در زمان ویلموتس ناامید کننده بود و برای صعود به جام جهانی محکوم بودیم تمام بازی های مقدماتی را با برد به پایان برسانیم که این مسائل با درایت کادر و در راس آنها اسکوچیچ اتفاق افتاد و توانستیم صعود ویژه‌ای داشته باشیم. در جریان صعود به جام جهانی یک سری اتفاقات رخ داد که برای فوتبال ما چندان جالب نبود و در نهایت تصمیم مدیران بر این شد که تغییراتی در کادر ایجاد شود و کارلوس کی روش دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت کند.

وی درباره بازگشت کی‌روش و مسائل جانبی آن تاکید کرد: تسلط 8 ساله ای که او روی فوتبال ایران داشت باعث شد این مربی دوباره گزینه حضور در تیم ملی شود. در  دوره قبلی حضور کی‌روش در تیم ملی شاهد این بودیم که انضباط تیمی در سطح بالایی ایجاد شده بود و تیم ملی به لحاظ کمی و کیفی پیشرفته محسوسی را داشت.

کارشناس فوتبال در مورد برخی نگرانی‌ها در خصوص تکرار رفتارهای کی‌روش در دوره‌های قبل با اهالی فوتبال و پیشکسوتان نیز افزود: هر فردی یک شخصیت ظاهری دارد و یک شخصیت درونی، کارلوس کی روش هم مثل تمامی انسان ها دارای نکات مثبت و منفی است. با وجود این حرف ها من فکر می کنم نکات مثبت حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران به حدی بوده که از نظرم انتخاب او و بازگشت به تیم ملی تصمیم درست و سنجیده باشد.

معینی در مورد انتخاب مجدد کی‌روش و برخی انتقادها در این زمینه به خبرنگار برنا گفت: خارج از بحث نتیجه گیری در جام جهانی به دنبال این هستیم که نمایش خوبی را از خود ارائه دهیم و با حضور مقتدرانه شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که نتایج خوبی را به دست آوریم. شما ببینید در فوتبال حرفه ای مثل لیگ انگلیس توخل به جای لمپارد به چلسی آمد. لمپارد بازیکن محبوب و چهره شناخته شده‌ای در انگلیس بود اما پس از ناکامی در این تیم جای خود را به توخل داد. در نهایت زمانی که اندیشه های توخل نتیجه بخش نبود این مربی از هدایت چلسی کنار گذاشته شد و مدیران در این زمینه احساسی عمل نکردند. شخصاً چندین بار با اسکوچیچ ملاقات و برخورد داشتم. او انسان شریف و مثبت با افکار روشن بود و زحمات زیادی کشید و باید از او به بهترین شکل ممکن قدردانی شود اما حالا و در این شرایط مشکلات موجود در فوتبال ایران با حضور کی روش برطرف می شود و او می تواند مربی مفیدتری در جام جهانی برای فوتبال ایران باشد.

Moeini.F3

کارشناس فوتبال در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی خاطرنشان کرد: بازی برابر اروگوئه و سنگال می تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. این در شرایطی است که شنیده ام قرار است اقدامات لازم برای دیدار برابر روسیه نیز انجام شود که این بازی می‌تواند دیدار مفیدتری برای تیم ملی باشد چرا که تیم ملی روسیه یک تیم اروپایی است و با توجه به شرایطی که دارد در جریان این دیدار کادر فنی تیم ملی می تواند به شناخته خوبی از نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران دست پیدا کنند. 

معینی گفت: تیم ملی در حال حاضر نیازمند همدلی و اتحاد است تا بتواند در جام جهانی نتایج خوب و آبرومندانه را کسب کند. در چنین شرایطی همه ارکان فوتبال باید دست به دست هم داده تا با یک اتحاد زمینه را برای درخشش ایران در جام جهانی فراهم آورند. 

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام