شهر خبر

ورزشکاران ایرانی حسینی هستند/ خدمت رسانی جامعه ورزش و جوانان به زائران اربعین در ایران و عراق

ورزشکاران ایرانی حسینی هستند/ خدمت رسانی جامعه ورزش و جوانان به زائران اربعین در ایران و عراق

ورزشکاران، مربیان، پیشکستوتان و مدیران جامعه ورزش و جوانان هم از این امر مستثنی نیستند، آن‌ها مانند سال‌های گذشته پای کار اربعین حسینی هستند و تلاش خود را برای کمک به تامین آب، غذا و اسکان زائرین امام حسین (ع) انجام می‌دهند.

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ اربعین جلوه‌گاه بندگی فارغ از رنگ، نژاد، مذهب، پست و جایگاه دنیایی است، این را حضور ۲۰ میلیونی عاشقان امام حسین(ع) از ۸۰ میلیت مختلف در کربلای معلی نشان می‌دهد. جاده عشق، جایی است که فقیر و غنی، تاجر و کاسب، مدیر و کارمند، کارگر و کارخانه‌دار همه به یک رنگ در می‌آیند تا حسین عاشق آن‌ها شود؛ چرا که وقتی پسر زهرا (س) عاشقشان شود، مورد پذیریش خدای یکتا قرار می‌گیرند، روایات زیادی از جایگاه والای زائری که شهید دشت بلا را همراه با شوق زیارت کند در آخرت وجود دارد، شوق شرط نعمت الهی قرارداده شده و آیا می‌توان مشتاق‌تر از زائری که پیاده به سمت کربلا می‌رود را میان انسان‌ها جستجو کرد؟

ورزشکاران، مربیان، پیشکستوتان و مدیران جامعه ورزش و جوانان هم از این امر مستثنی نیستند، آن‌ها مانند سال‌های گذشته پای کار اربعین حسینی هستند و تلاش خود را برای کمک به تامین آب، غذا و اسکان زائرین امام حسین (ع) انجام می‌دهند.

جامعه ورزش و جوانان کشور امسال در چذابه، مهران، اندیمشک و مسیر نجف به کربلا مستقر هستند و خدمات فرهنگی همچنین رفاهی به مردم ارائه می‌دهند، حجت الاسلام علی احدی سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به جهت بازدید از روند خدمت‌رسانی به مردم و مشارکت در آن، روز سه‌شنبه به شهرک اربعینی چذابه سفر کرد و گفتگویی نیز با خبرنگار اعزامی برنا داشت که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

IMG_20220915_003042_054

وی در پاسخ به این سوال که حضور ورزشکاران در مراسم‌های آیینی مانند اربعین چه تاثیری اجتماعی دارد به خبرنگار برنا گفت: ورزشکاران ما همواره نشان دادند که امام حسینی هستند. قهرمانانی که در میادین بین المللی بعد از پیروزی نام اباعبدالله الحسین(ع) را فریاد می‌زنند یا هنگام بلند کردن وزنه از قمر بنی‌هاشم علیه السلام مدد می‌گیرند، برای ابراز خوشحالی نام امیرالمومنین را روی پیراهن خود حک می‌کنند، ارادت قلبی خود به این خاندان را نشان می‌دهند. اربعین نیز یکی از جلوه‌گاه‌های تجلی علاقه قلبی جامعه ورزش و جوانان ما به ساحت اباعبدالله (ع) است، حقیقتی که قهرمانان و جوانان ایرانی به زیبایی امسال بار دیگر آن را به تصویر کشیدند.

IMG_20220915_002821_369

این مقام مسئول افزود: جامعه ورزش و جوانان ایران در اربعین امسال، موکب‌های زیادی را در خاک ایران و عراق برپا کردند از جمله آن‌ها می‌توان به  موکب ورزشکاران رشته‌های جودو، بیلیارد و اهل قهرمانان اهل مازندران در کربلای معلی اشاره کرد. واقعیت این است که رشته های ورزشی مختلفی در اقامه آیین اربعین امسال پای کار آمدند تا ارادات خود را نشان دهند و نشان دادند که مرید این خاندان بوده و خواهند بود.

سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: چهره‌های ورزشی در ایام اربعین امسال حضور پررنگی داشتند به طوری که فقط ۶موکب جامعه ورزش و جوانان با حضور آن‌ها در استان خوزستان برپا شد از سوی دیگر ظرفیت سالن‌های ورزشی در اختیار زوار امام حسین (ع) قرار گرفت تا اگر مشکلی در اسکان آن‌ها در مواکب پیش آمد از این ظرفیت استفاده کنند.

علی احدی چذابه

این مدیر فرهنگی تاکید کرد: جامعه ورزش و جوانان استان ایلام هم برنامه‌های متعددی برای زوار امام حسین(ع) تدارک دیدند، بیش از ۱۵ موکب خدمت‌رسانی در این استان مشغول به فعال هستند، خدمات مشابهی نیز در استان کرمانشاه (مرز خسرویIMG_20220915_003057_795) و مرز جدید بازگشایی شده در استان کردستان برای اسکان و پذیرایی از زائران وجود دارد. 

 

احدی در ادامه عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان قبل از فرارسیدن اربعین حسینی دوره‌های آموزشی مختلفی را برای موکب‌داران برگزار کرد که می‌توان از جمله آن‌ها به دوره‌های تخصصی طب ورزشی اشاره کرد که مورد استقبال آن‌ها نیز قرار گرفت.

 

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی نقش پررنگی در مواکب جامعه ورزش و جوانان داشت، ما در موکب‌های فرهنگی خود که ۸نقطه مرزی ایران و عراق‌ را پوشش می‌دادند، ضمن اسنقرار تلویزیون‌های شهری و سیستم صوت مطلوب به پخش محصولات فرهنگی در نقاط مختلف از ظرفیت‌ گروه‌های سرود، برنامه مرشد خوانی، مداحی و سخنرانی استفاده کردیم.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: امسال برای اولین بار ستاد اربعین در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت و خدا را شاکر هستیم که خدمت به زائران اباعبدالله (ع) نصیب مجموعه شد.

علی احدی چذابه

احدی در خاتمه سخنی هم با اربعینی‌ها داشت و عنوان کرد: مردم ایران و عراق برای گرامیداشت آیین اربعین امسال همچون همه سال‌های گذشته سنگ تمام گذاشتند اما نمی‌توان منکر این شد که برگزاری مراسمی در این سطح، علیرغم همه زیبایی‌هایی که دارد با برخی شلوغی‌ها و دشواری‌ها نیز همراه خواهد بود، هیچ دولتی در جهان هم نمی‌تواند ادعا کند که توان ساماندهی این حجم از زائر را بدون هیچ کم و‌ کاستی دارد، اگر مراسم به خوبی پیش می‌رود، بیش از هرچیز مرهون عنایت خود سیدالشهدا (ع) هستیم. واقعیت این است که امسال نسبت به سال‌های گذشته زائران بیشتری به عتبات مشرف شده بودند که امیدواریم سلامت از این سفر معنوی بازگردند و نتایج معنوی آن در تمام طول عمرشان به کمک آن‌ها بیاید و نهایتا این سفر یاری دهنده ما در دوری از رذایل اخلاقی و کسب معنویت بیشتر باشد.

انتهای پیام