شهرخبر

سوریان: آینده کشتی فرنگی روشن است/ افتخارات زیادی را مدیون محمد بنا هستیم

سوریان: آینده کشتی فرنگی روشن است/ افتخارات زیادی را مدیون محمد بنا هستیم

نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد، تیم کشتی فرنگی ایران در بلگراد بدشانسی آورده است و باید زحمات ۲۰ ساله محمد بنا در تیم ملی را تکریم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید سوریان در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی 2022 و اینکه آیا انتظارات در صربستان برآورده شده است، اظهار داشت: قبل از هر چیز برای تیم آزاد آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم کام همه را شیرین کنند. در مورد تیم ملی فرنگی، انتظار و توقعات با توجه به نتیجه سال گذشته در نروژ، بیشتر از این بود. همه این توقع را داشتیم که نتایج بهتر باشد، ولی حوادث کشتی اجتناب‌ناپذیر است. من احساس می‌کنم در مجموع بچه‌های ما تلاش کرده و تمام توان‌شان را گذاشتند، اما شانس با ما یار نبود. در برخی اوزان می‌شد اتفاقات دیگری رخ دهد. مثلاً کشتی مهدی محسن‌نژاد باید بهتر تمام می‌شد، اما بدشانس بود.

دارنده هفت مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک تأکید کرد: ما از چهار مدال‌آور سال گذشته، میثم دلخانی را به دلیل آسیب‌دیدگی و اکبر یوسفی را چون در انتخابی مقابل میرزازاده شکست خورده بود، نداشتیم. یوسفی در اسلو در شرایطی طلا گرفته بود که رضا کایالپ که اینجا در فینال با میرزازاده کشتی گرفت، آنجا حضور نداشت. ما همیشه رقابت نزدیک با رقبای همسطح‌مان داریم که تک کشتی‌ها حساس است، ولی بچه‌های ما آنها را باختند. مثل هادی ساروی که مقابل الکسانیان متحمل شکست شد و این جای ناراحتی دارد. همه ما به سخت‌ترین شکل ممکن این روزها پشت سر گذاشتیم، به آینده امیدواریم و با تمرکز بیشتری به کار ادامه خواهیم داد. باید ببینیم تصمیم محمد بنا چیست.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد تیم آزاد هم ادامه داد: غیرقابل پیش‌بینی بودن کشتی‌‌ها به زیبایی آن اضافه می‌کند. بچه‌ها زیاد کار کردند، شرایط ایده‌آلی دارند، امیدوارم خدا کمک کند بهترین عملکرد را داشته باشند.

سوریان راجع به انتقاداتی که از محمد بنا و تیم فرنگی مطرح شده است هم گفت: این روزها انتقاداتی از تیم مطرح شده که قطعاً خیلی از آنها به حق است، ولی باید بپذیریم بنا 20 سال برای کشتی فرنگی زحمت کشیده و طی این سال‌ها در هر 10 وزن، صاحب طلا شدیم. ما سال گذشته چهار مدال طلا در نروژ گرفتیم، سه مدال طلای المپیک لندن و یک طلای المپیک توکیو و تمام این افتخارات را مدیون محمد بنا هستیم. باید سرمایه‌های‌مان را تکریم کرده و به آنها خسته نباشید و خدا قوت بگوییم. این از اتفاقات بد ورزش بود، ولی قابل پیش‌بینی هم بود، چرا که رقبا در بالاترین سطح آمادگی خود آمده بودند و ما هم بدشانس بودیم و دست‌مان از مدال طلا کوتاه ماند، اما آینده کشتی فرنگی روشن خواهد بود.

انتهای پیام/