شهر خبر

چین: مصوبه سنا روابط پکن و واشنگتن را متاثر می کند

چین: مصوبه سنا روابط پکن و واشنگتن را متاثر می کند

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد از ارسال سیگنال های محرک به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مصوبه جدید سنای آمریکا در گسترش حمایت نظامی از تایوان، واکنش دولت چین را به همراه داشت.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنج شنبه تاکید کرد که اگر این مصوبه پیش برود، بر روابط ایالات متحده و چین تأثیر خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اقدام جدید سنای ایالات متحده در بسط حمایت از تایوان را به عنوان ارسال یک سیگنال نادرست جدی به نیروهای جدایی طلب استقلال تایوان ارزیابی کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد.

مائو نینگ، در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه چین تاکید کرد که چین قاطعانه با این امر مخالف است و به طرف آمریکایی اعلام کرده است که تنها یک چین در جهان وجود دارد، تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است و چین بدون هیچ گونه تغییری بر اتحاد مجدد کامل این کشور تاکید دارد.

کمیته روابط خارجی سنا آمریکا به تازگی قانونی را به تصویب رساند که بر مبنای آن به طور قابل توجهی حمایت نظامی ایالات متحده از تایوان را افزایش می یابد. بنا به مفاد قانون مصوب از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا میلیاردها دلار کمک امنیتی دیگر از سوی واشنگتن به تایپه اختصاص می یابد. آمریکا این اقدامات را با به بهانه گسترش حضور نظامی چین در اطراف تایوان صورت می دهد.