شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#جانمایی#محل#جدید#دفن#زباله#آزادشهر#دست#مطالعه#است

جانمایی محل جدید دفن زباله آزادشهر در دست مطالعه است

جانمایی محل جدید دفن زباله آزادشهر در دست مطالعه است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرارداد مطالعه جانمایی محل جدید دفن پسماند آزادشهر با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بسته شده و در دست حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی سلاجقه درحاشیه بازدید از سایت در حال بهره‌برداری زباله آزادشهر در شرق استان گلستان گفت: در کنار مردم منطقه هستیم و اجازه نخواهیم داد بوی ناشی از زباله مردم را اذیت کرده و منابع آب و خاک منطقه با استعداد فراوان برای کشاورزی با مشکل مواجه شود.

وی گفت: منتظریم که نتیجه مطالعه جانمایی محل دفن پسماند جدید آزادشهر اعلام شود و پس از آن با اجرای طرح مردم منطقه از بوی نامطبوع زباله نجات پیدا کنند.
سلاجقه خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر استانداری گلستان برای حل مشکل سایت دفن پسماند و نجات مردم منطقه از بوی نامطبوع آن، اقدامات مناسبی از جمله تبدیل پسماند به کمپوست انجام داد.
سلاجقه ادامه داد: محصول نهایی تولید پسماند در این سایت مدیریت شده و بخش باقیمانده آن هم به سایت زباله آق‌قلا منتقل می‌شود و شیرابه تولیدی آن  نیز با هدف جلوگیری از نابودی منابع آب و خاک جمع‌آوری می‌گردد.
وی گفت: ساخت تصفیه خانه سایت زباله آزادشهر در دستور کار قرار دارد و به زودی ساخت آن آغاز خواهد شد.
روزانه ۳۰۰ تُن پسماند شهرهای گلستان به سایت زباله آزادشهر انتقال داده می‌شود.
انتشار بوی نامطبوع حاصل از دفن غیراصولی زباله در سایت آزادشهر یکی از دغدغه های اصلی مردم منطقه است و بر تسریع رفع آن تاکید دارند.

انتهای پیام