شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#ویزای آمریکا
رییسی چگونه ویزای آمریکا گرفت؟+ جزئیات هیات همراه رییس دولت

رییسی چگونه ویزای آمریکا گرفت؟+ جزئیات هیات همراه رییس دولت

رئیس جمهور ایران قرار است بزودی به نیویورک رود تا در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به همراه سایر نمایندگان کشورها حضور پیدا کند

اعتمادآنلاین|

با اینکه در روزهای اخیر، موضوع ممانعت از صدور ویزا برای او، از سوی پاره ای از مخالفین سیاسی مطرح شده بود، ولی مخالفین این بار نیز ناکام ماندند و ویزای رئیس جمهور صادر شده است.

در همین حال، این پرسش مطرح است که رئیس دولت ایران چه کسانی را با خود به خاک آمریکا خواهد برد؟ بنابر سنت معمول اصولگرایان در دولت احمدی نژاد، رئیس جمهور همواره چندین اتوبوس سیاهی لشکر را با خود به سفرهای اروپایی و آمریکایی می برد. کسانی که اگر می خواستید با آنها ملاقات کنید یا باید به رستوران و لابی هتل ویژه هیات ایرانی می رفتید یا در مراکز خرید منهتن به دنبال آنها می گشتید. از جمله حداد عادل و همسرش که دست کم در یک نوبت، همراه احمدی نژاد در نیویورک بوده و فیلم هایی از او در برخی فروشگاه های آن شهر منتشر شده است.

اکنون باید منتظر ماند و دید همانطور که هیأتی چندین نفره و قابل توجه در ماه های ابتدایی دولت رئیسی، تیم مذاکره کننده وین را همراهی می کردند و هزینه بالایی از بیت المال برای اقامت چندین روزه آنها در لاکچری ترین هتل اتریش پرداخت شد، آیا این بار نیز رئیسی یک هواپیما همراه، با خود خواهد برد یا دست کم او در این گونه مسائل، شبیه رئیس دولت مهرورزان عمل نمی کند؟

می توان امیدوار بود که با توجه به روحیات رییسی مبنی بر توجه به پیشرفت های درون، او سنت حضور دامادها، فرزندان و فک و فامیل خود را در سفرهای بین المللی که در بین اصولگرایان ضد غربی به شدت رایج شده است، بشکند و از هزینه های غیرضروری از جیب بیت المال بکاهد.