شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی#محمد بنا

علیرضا دبیر: همه باید حرمت‌ها را حفظ کنیم

مردم به بزرگی خودشان ببخشند؛ جبران می‌کنیم/ کاری ندارم محمد بنا می‌خواهد برود یا نه اما.../ ما حتماً ایراد داشتیم؛ باید بررسی کنیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: محمد بنا جزو مربیان خوب دنیا است. او را راحت بدست نیاورده‌ایم که بخواهیم با آبرویش بازی کنیم و خواهش من این است که حرمت‌ها را حفظ کنیم.

علیرضا دبیر

تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان با ۲ مدال نقره و یک برنز در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت. بعد از پایان این مسابقات محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از سمت خود استعفا کرد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این باره توضیحاتی را ارائه داد:

*در نتایج تیم‌ ملی کشتی فرنگی، کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی هم ایراداتی داشتند، اما اینکه بخواهیم همه تقصیرها را به گردن محمد بنا بیاندازیم این بی‌انصافی است.

*یادمان نرود او در پیکارهای جهانی سال گذشته ۴ مدال طلا کسب کرد و همان کسی است که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن ۳ مدال طلا برای ما آورد. او تیم یازدهم دنیا در سال ۲۰۱۸ را با اما و اگری که همه می‌دانیم چگونه یک مدال برنز گرفته بود را تحویل و تیم را سال بعد و در جهانی ۲۰۱۹ با اختلاف کمی به جایگاه چهارم رساند. او به همراه تیم ملی در المپیک ریو ۲ برنز و در توکیو نیز یک طلا و یک برنز بدست آورد که می‌توانست بیشتر هم باشد.

*تیمی که هیچ شانسی در توکیو نداشت و اگر شرایط کرونا نبود و المپیک به تعویق نمی‌افتاد معلوم نبود چه بلایی در المپیک توکیو سر تیم می‌آمد. تیم او سال گذشته در جهانی نروژ ۶ مدال کسب کرد و با اختلاف ۲ امتیاز نائب قهرمان جهان شد. حالا کشتی روی دیگرش را نشان داده؛ ولی حتما ایراداتی بوده و باید بررسی کنیم.

مردم به بزرگی خودشان ببخشند؛ جبران می کنیم/ کاری ندارم محمد بنا می خواهد برود یا نه اما.../ ما حتما ایراد داشتیم؛ باید بررسی کنیم

*همیشه گفتم محمد بنا طلاست و او را قبول دارم و انسان بسیار خوبی هست. کاری ندارم او می‌خواهد ادامه بدهد یا نه، اما اول باید خودش تصمیم بگیرد. ولی او جزو مربیان خوب جهان است. او را راحت بدست نیاوردیم که بخواهیم با آبرویش بازی کنیم. خواهش من این است که حرمت‌ها را حفظ کنیم و یادمان نرود بنا برای این کشور چه افتخاراتی کسب کرده است. توقع داشتم کمک‌های او بیشتر به او کمک‌ می‌کردند.

*در خصوص تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، باید بگویم ما تا دوشنبه هفته بعد که در صربستان هستیم، وقتی که برگشتیم، خیلی سریع جمع‌بندی خواهیم کرد.

*بردها برای همه و قبلی‌ها که سینه جلو می‌دهند و باخت‌ها هم برای من. مردم به بزرگی خودشان ببخشند و ان شالله جبران می‌کنیم. ولی بدانید که من و همه بچه‌ها جانمان را گذاشتیم تا تیم موفق بشود و قول می‌دهم کشتی به زودی جبران خواهد کرد.