شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#مخالفان#نخست وزیر#باکو

مخالفان سند آغاز استیضاح پاشینیان را امضا کردند

مخالفان سند آغاز استیضاح پاشینیان را امضا کردند

مردم ایروان، پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه طرف ارمنی توافقنامه صلح با آذربایجان را امضا کرده، در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند، خود نخست وزیر ارمنستان گفته که قصد امضای هیچ قرارداد صلحی با باکو را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری، "سیدان اوگانیان" وزیر دفاع سابق و رئیس فراکسیون حزب مخالف "ارمنستان" بامداد امروز، پنجشنبه در جمع مردم معترض ایروان در مقابل ساختمان پارلمان این کشور اعلام کرد که سند مربوط به استیضاح نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اکنون توسط 35 نماینده جناح مخالف: حزب «ارمنستان» و حزب «افتخار من است»، امضا شده است.

این سیاستمدار مخالف یادآور شد که برای برکنار شدن پاشینیان از قدرت، به آرای بیشتری از جناح حاکم «توافق مدنی» نیاز است. به گفته اوگانیان، برای تکمیل این روند  18 نفر از نمایندگان فراکسیون حزب حاکم نیز باید به این مسئله رای مثبت بدهند. وزیر دفاع سابق ارمنستان از نمایندگان حامی دولت خواست به این طرح بپیوندند تا کشور نجات پیدا کند.

پیش از این نمایندگان احزاب مخالف برای رای گیری درباره استیضاح پاشینیان وارد پارلمان ارمنستان شدند. در حال حاضر آنها قصد دارند منتظر نمایندگان حزب حاکم باشند. مخالفان یادآور شده‌اند که اگر طرفداران پاشینیان به زودی در این رای گیری حاضر نشوند، آنها را به زور خواهند آورد.

در اوایل شب گذشته، اعتراضات گسترده مردمی در ایروان، پایتخت ارمنستان آغاز شد. این تجمع پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه طرف ارمنی گویا قرارداد صلح با آذربایجان را امضا کرده، آغاز شد.  مردم ناراضی از این تصمیم در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان از سمت نخست وزیری شدند.

خود پاشینیان گفته است که قصد امضای هیچ سندی با آذربایجان را ندارد. این در حالی است که شورای امنیت ارمنستان از دستیابی به توافق آتش بس با جمهوری آذربایجان خبر داده است. البته یادآوری شده که هنوز هیچ سند خاصی در این رابطه بین طرفین امضا نشده است.

ضمن اینکه پاشینیان به دلیل شرایط بوجود آمده در ارمنستان و وخامت اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان، قصد ندارد در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند شرکت کند.

پاشینیان از کشته شدن 105 سرباز ارمنی در نتیجه درگیری مرزی با آذربایجان خبر داد

نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در سخنانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که تلفات طرف ارمنی در جریان درگیری نظامی در مرز آذربایجان به 105 کشته رسیده است.  نیکول پاشینیان همچنین از اشغال 10 کیلومتر مربع از خاک ارمنستان توسط نیروهای مسلح آذربایجان خبر داد.

به گفته وی، ارتش آذربایجان به خاک ارمنستان حمله کرده و ارتش ارمنستان «در تلاش برای رفع این مشکل است». پاشینیان همچنین تاکید کرد که ایروان تنها در صورتی آماده است که تمامیت ارضی آذربایجان را به رسمیت بشناسد که نیروهای آذربایجانی اراضی اشغال شده از خاک ارمنستان را ترک کنند.

انتهای پیام/