شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#نمایشگاه#کار#کسب#داران#چرا#رونق#است؟

کار و کسب نمایشگاه داران خودرو چرا بی رونق است؟

کار و کسب نمایشگاه داران خودرو چرا بی رونق است؟

روزنامه اعتماد در مصاحبه با رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در باره این بازار ،نظرات او را منتشر کرده است.

سعید موتمنی می گوید: نه عرضه خودرو در بورس و نه قرعه‌کشی خودرو نتوانسته و نمی‌تواند بازار خودرو را چندان تحت‌تاثیر قرار دهد. تنها نکته‌ای که بازار خود را متاثر از آن می‌بیند موضوع عرضه بیشتر خودرو به بازار است. بنابراین موتمنی تاکید دارد چه از طریق واردات و چه افزایش تولید هرچه زودتر باید عرضه افزایش پیدا کند.

موتمنی اعتقاد دارد با توجه به سرمایه‌ای شدن خودرو در کشور، باید با دید بازگشت سرمایه، بازار خودرو را بررسی کرد و یک سرمایه‌گذار در شرایطی که امکان دارد به علت واردات قیمت کاهش پیدا کند، از خرید منصرف می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز می‌گوید، این عامل باعث می‌شود فروشندگان نیز به امید افزایش بیشتر نرخ ارز و به تبع آن قیمت خودرو، از فروش منصرف شوند. وی درمورد واکنش بازار به اخبار واردات می‌گوید بعد از انتشار آیین‌نامه واردات خودرو، خودروهایی با بهای بیش از ۲۰هزار دلار هیچ واکنشی به این خبر نداشتند. اما خودروهایی که نرخی کمتر از ۲۰هزار دلار داشتند، با کاهش قیمت مواجه شدند. بنابراین می‌توان گفت کسانی که می‌خواستند کمتر از دومیلیارد تومان برای خرید خودرو هزینه کنند، منتظر واردات هستند.

موتمنی همچنین می‌گوید نمایشگاه‌داران خودرو مدت‌هاست کسب‌وکارشان رونق چندانی ندارد. با ‌این‌حال فروشندگان نیز منتظرند با به نتیجه رسیدن یکی از اخبار موثر رونق را در بازار ببینند.

23302