شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#سوخت#آتش

بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه در آتش سوخت

کدخبر: 521800
اقتصادنیوز: منابع خبری از وقوع چند انفجار پیاپی در داخل میدان نفتی «العمر» که آمریکا از آن به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی خود در شرق سوریه استفاده می‌کند، خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که در پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در استان «دیرالزور» (شرق سوریه) آتش‌ بزرگی شعله‌ور شده است.

اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود در استان دیرالزور گزارش داد که شعله‌های آتش در پایگاه آمریکا تا زمان انتشار این خبر همچنان قابل رویت بوده است.

طبق این گزارش، همزمان با آتش‌سوزی در پایگاه آمریکا، جنگنده‌های این کشور و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین آمریکایی در آسمان به پرواز درآمده‌اند.

منابع محلی به اسپوتنیک خبر دادند که پس از شنیده شدن چند صدای انفجار پی‌در‌پی، آتش‌، عصر امروز، در پایگاه آمریکا شعله‌ور شده؛ اما هنوز دلیل آن مشخص نشده است.

رسانه‌ها و منابع خبری تا لحظه انتشار این گزارش درباره تلفات احتمالی و خسارات مادی وارده جزئیاتی منتشر نکرده‌اند.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.