شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرز مهران

فعالیت ۲۰۰ مرکز درمانی سطح یک در عراق/ راه اندازی بیمارستان ۶۴ تخته در مرز مهران

فعالیت 200 مرکز درمانی سطح یک در عراق/ راه اندازی بیمارستان 64 تخته در مرز مهران

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از فعالیت 200 مرکز درمانی سطح یک در کشور عراق برای خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در حاشیه دیدار از مرز چذابه گفت که 200 مرکز درمانی سطح یک در کشور عراق به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند و 7 فروند بالگرد ایرانی نیز مجوز حضور به خاک عراق را دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از وجود ۲۰۰ مرکز درمانی سطح یک، ۴۰  مرکز سطح دو و ۶ بیمارستان در عراق خبر داد و افزود: پزشکان و امدادگران هلال احمر ایران در این مراکز به ارائه خدمات بهداشتی درمانی مشغول هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات منظم و باکیفیت جمعیت هلال‌احمر به زائران امام حسین (ع) از امکانات خوب به زائران گفت. از این که سایبان‌هایی برای عبور زائران در پیاده روی درنظر گرفته شده است و از افزایش ورود زائران به کشور گفت. وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر در مرز مهران ادامه داد: دیروز بعد از دیدار از مرز مهران با توجه به این که ارائه خدمات در این مرز بیشتر است، یک بیمارستان 64 تخته برای ارائه خدمات بهتر راه‌اندازی شد.

 کولیوند با اشاره به این که امسال 300 تن دارو به کشور عراق ارسال شد، توضیح داد که 2 میلیون لیتر سرم نیز از کشور عراق برای ارائه خدمات تهیه شد. لازم به ذکر است که خدمات دندانپزشکی در مسیر نجف تا کربلا از سوی جمعیت هلال‌احمر ارائه می‌شود. 

 رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: تمام مصدومین در درمانگاه‌‌های ثابت و موقت درمان می‌شوند و درصورتی که امکان درمان وجود نداشته باشد، اعزام با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به کشور اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت در عراق از سوی جمعیت هلال‌احمر زائران انجام شده است و برای ارائه خدمات و انتقال بهتر مصدومین احتمالی به کشور، 2 فروند هواپیما بیمارستان هم درنظر گرفته شده است.

گفتنی است در مسیرهای مرزی پیاده روی اربعین نیز در صورت بروز تصادف جاده‎ای خودروهای نجات جمعیت هلال‌احمر حضور پیدا می‌کنند. کولیوند گفت: در صورت بروز حادثه جاده‌ای در عراق زائران امام حسین (ع) می‎توانند با تلفن 6612 تماس بگیرند تا همکاران شرکت‎های بیمه‎ای و امدادگران جمعیت هلال‎احمر به آن‎ها پاسخ دهند.  

 
انتهای پیام