شهر خبر

اروپا به دنبال اقدامات تنبیهی علیه مجارستان

اروپا به دنبال اقدامات تنبیهی علیه مجارستان

اتحادیه اروپا در نظر دارد بررسی موضوع فساد درکشور مجارستان را به طور رسمی پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد اتحادیه اروپا گزارش داد، کمیسیون اروپا قصد دارد روز یکشنبه ارزیابی خود با موضوع «فرسایش حاکمیت قانون» در دولت «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان را آغاز کند. اتحادیه اروپا همچنین برنامه ای برای کاهش بودجه مجارستان را نیز در نظر دارد.

مقامات ارشد اتحادیه اروپا می گویند، اتحادیه اروپا تا ۲۱ سپتامبر فرصت دارد تا توصیه های خود را به شورای اروپا ارائه کند. به نظر می رسد که رهبران اتحادیه اروپا پیشنهادی در خصوص مهار فساد در مجارستان را به اوربان پیشنهاد دهند.

بنا به نوشته بلومبرگ در این راستا به مجارستان مهلت یک ماهه ای داده می شود تا به توصیه های اجرایی اتحادیه اروپا عمل کند و امکان تمدید این مدت حداکثر تا سه ماه نیز وجود دارد.

بعد از این مرحله تصویب پیشنهاد اقدامات تنبیهی علیه مجارستان مستلزم رای اکثریت واجد شرایط کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم است تا این مجازات ها وارد فاز شوند.

مجارستان از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰)، موضعی نسبتاً بی‌طرفانه را حفظ و از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو، مخالفت کرده است. این موضوع خود به زمینه ای برای تشدید تنش ها میان بروکسل و بوداپست تبدیل شده است.