شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#ریاست جمهوری

علت استعفای سورنا ستاری چه بود؟ / نماینده مجلس توضیح داد

علت استعفای سورنا ستاری چه بود؟ / نماینده مجلس توضیح داد

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس علت احتمالی استعفای سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بیان کرد.

وی با بیان اینکه به دلیلی تعطیلی مجلس هنوز اطلاعات تکمیلی بابت علت استعفای دکتر ستاری به دست بنده نرسیده است، افزود: اما احتمال دارد یکی از علت‌های استعفا، عدم وجود هماهنگی با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که به تازگی ایجاد شده است، باشد.

وی با تأکید براینکه در ایجاد این معاونت مخالفتی وجود ندارد و به طور قطع اهمیت بسیاری نیز دارد، اضافه کرد: اما هماهنگی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم باید تقویت شده و افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود رئیس جمهور در رابطه با استعفای دکتر ستاری بررسی‌های بسیاری انجام دهد، اضافه کرد: تنها حامی موضوعات دانش بنیان در گذشته نیز مقام معظم رهبری بودند و در این حوزه توسط معاونت علمی ریاست جمهوری اقدامات بسیاری انجام شده و نیاز است که اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده در این حوزه از سوی رئیس جمهوری به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

ناگفته‌های یک نماینده از علت استعفای سورنا

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دکتر ستاری از ظرفیت‌های علمی کشور است، ادامه داد: دولت سیزدهم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به حوزه دانش بنیان دارد و برای کسب نتایج مطلوب نیز نیاز است که از چهره‌هایی مانند دکتر ستاری، خیرالدین و... استفاده شود.

وحیدی با اشاره به اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری یک حوزه تصمیم‌ساز و هماهنگ کننده در حوزه علمی است، افزود: در شعار سال، مقام معظم رهبری تأکید کردند که کلید پیشرفت کشور علم و فناوری است و از همین جهت باید برای تحقق این مهم از تمام شخصیت‌های علمی کشور استفاده شود.

۲۱۲۲۰