شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#فرهنگ#فرهنگ و ارشاد#هنرمندان

نشست مجازی ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان‌ها با دبیر «هفته مهر سینمای ایران» برگزار شد

نشست مجازی ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان‌ها با دبیر «هفته مهر سینمای ایران» برگزار شد

دبیر هفته مهر سینمای ایران: در آیین‌نامه «هفته‌ مهر سینمای ایران» تعیین کردیم که از خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان تجلیل کنیم. البته بخشی از تجلیل هنرمندان هر بخش را به استان‌ها واگذار کردیم تا خودشان در این راستا برنامه‌ریزی و انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست مجازی قادر آشنا معاون توسعه فناوری و اطلاعات سازمان سینمایی و دبیر رویداد «هفته مهر سینمای ایران» با ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان‌ها، با حضور یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی بصری، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری و مهدی رمضانی چابک مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجازی، یزدان عشیری گفت: رویداد «هفته مهر سینمای ایران» یکی از رویدادهای مهم سینمایی در دولت سیزدهم است. پس از انتشار خبر برگزاری این رویداد، استان‌های کشور استقبال خوبی از آن کردند. امیدوار هستیم که پس از دوران کرونا، رویداد «مهر سینمای ایران» بتواند زمینه‌ساز فضا و بستری شود که شادابی و نشاط را به سطح کشور و سینماه منتقل کند. همچنین فضایی ایجاد شود تا، هنرمندان سایر استان‌ها دیده شوند و به فعالیت خودشان ادامه دهند.

در ادامه این نشست، قادر آشنا دبیر این رویداد و معاون توسعه فناوری و اطلاعات سازمان سینمایی بیان کرد: پیش‌تر، مشارکت سازمان سینمایی با استان‌ها در سطح فعالیت‌های انجمن سینمایی جوانان و حضور استان‌ها در جشنواره فجر بود. اکنون تصمیم بر این شده تا چندین فعالیت جدید را با استان‌ها آغاز کنیم. از جمله‌ آن‌ها سفرهای استانی مدیران بود و مدتی است که شاهد پیشبرد این هدف هستیم.

وی افزود: ارتباط سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با استان‌ها ضعیف بود؛ درنتیجه تصمیم گرفتیم تا این ارتباط را قوی کنیم. قرار است رویدادی به نام «هفته مهر سینمای ایران» را به مناسبت روز ملی سینما برگزار کنیم. البته به دلیل همزمانی با ایام سوگواری اربعین، برگزاری آن را از ماه شهریور به ماه مهر منتقل کردیم. کمااینکه این رویداد، تنها برای یک‌سال نیست و قصد داریم برگزاری آن در تخمین دفتر سازمان سینمایی ثبت کنیم.

آشنا درباره نحوه برگزاری «هفته مهر سینمای ایران» خاطر نشان کرد: در آیین‌نامه «هفته‌ مهر سینمای ایران» تعیین کردیم که از خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان تجلیل کنیم. البته بخشی از تجلیل هنرمندان هر بخش را به استان‌ها واگذار کردیم تا خودشان در این راستا برنامه‌ریزی و انتخاب کنند.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری جشن «مهر سینمای ایران» ادامه داد: قرار است روز 16 مهر، جشنی ملی با حضور چهره‌های هنری و مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شود.

مهدی رمضانی‌چابک مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه‌ این نشست توضیح داد: پس از چند سالی وقفه در حوزه سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم از سال جاری با اطمینان خاطر توانستند از این فضا استفاده کنند. انتظار می‌رود پس از این وقفه، با حضور فیلم‌هایی که تنوع ژانر دارند و اکنون روی پرده هستند، ادامه مسیر روشنی در حوزه سینما را شاهد باشیم.

وی با اشاره به افق دید مدیران کنونی سازمان سینمایی افزود: گروه مدیریتی که اکنون پای کار سازمان سینمایی هستند، عموما قبل‌تر مدیران استان‌های مختلف بوده‌اند؛ به همین دلیل، نگاه متفاوتی به همکاری سازمان سینمایی با استان‌ها دارند. سفرهای استانی‌ای که مدیران آغاز کرده‌اند و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شوند با نگاه درستی صورت می‌گیرد. قادر آشنا (معاون توسعه فناوری و اطلاعات سازمان سینمایی) همه آن‌چه که دغدغه‌های مدیران استانی است را می‌شناسد و خودش هم همان دغدغه‌ها را دارد. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که آن‌‌ها را در دستور کار سازمان سینمایی قرار داده‌ است.

رمضانی ذکر کرد: به زودی کارگروهی را تعیین خواهیم کرد تا ذیل رویداد «هفته مهر سینمای ایران» فعالیت کند.

آشنا در ادامه تاکید کرد: از مدیران‌کل استان‌ها می‌خواهیم که حتما در جشن روز 16 مهر، به همراه یکی از هنرمندان‌ شاخص آن استان شرکت کنند. در تلاش هستیم بتوانیم زیرساختی را فراهم کنیم تا معاون‌ها را هم دعوت‌ کنیم. تیزر و پوستر این جشن در حال تهیه است و به زودی از رسانه‌های ملی هم منتشر می‌شود.

معاون توسعه فناوری و اطلاعات سازمان سینمایی درباره توجه رویداد «مهر سینمای ایران» به جوانان گفت: در این رویداد، از سه نفر فیلمساز جوان و سه نفر از مدیران جوانِ استان‌های کشور با کمک و معرفی مهدی آذر‌پندار (مدیر انجمن سینمای جوانان) تجلیل خواهیم کرد. همچنین یکی از سازمان‌های مشارکت‌کننده با این رویداد، انجمن سینمای جوانان است.

آشنا در پایان تصریح کرد: از استان‌ها می‌خواهیم که هرچه زودتر شورای سیاست‌گذاری را تشکیل و کارهای مربوطه را انجام دهند. برنامه‌هایی که طول هفته دارند را به ما اعلام کنند و ما حتما منابع مالی استان‌ها را تامین خواهیم کرد. همچنین تیزر و پوستر را به زودی منتشر خواهیم کرد.

لازم به ذکر نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانها در این جلسه حضور داشتند و نکات و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

هفته مهر سینمای ایران به دبیری دکتر قادر آشنا از 6 تا 12 مهر ماه سالجاری در تهران و استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/