شهر خبر

وزارت خارجه روسیه:

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ابتدای راه دشوار آشتی قرار دارند

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ابتدای راه دشوار آشتی قرار دارند

مدیر اداره چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ابتدای راه دشوار آشتی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دنیس گونچار» (Denis Gonchar) مدیر اداره چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ابتدای راه دشوار و طولانی برای آشتی و صلح قرار دارند.

مدیر اداره چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) وزارت خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری ریانوستی در این باره اعلام کرد: بدیهی است که ما در ابتدای راه دشوار آشتی میان دو کشور ( ایروان و باکو) هستیم و دستیابی به نتایج پایدار مستلزم زمان و تلاش‌ های قابل توجه از سوی دو کشور است.

«دنیس گونچار» در این باره اضافه کرد: روسیه مصمم است به باکو و ایروان تمام کمک‌ های لازم را برای اجرای توافقات سه‌ جانبه ارائه دهد.

ریاست جمهوری فرانسه روز گذشته اعلام کرد که موضوع موج جدید درگیری‌های مسلحانه میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه اشاره‌ ای به تاریخ دقیق برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی موج جدید تنش های مسلحانه بین باکو و ایروان نشده است.

گفتنی است که در تازه‌ ترین دور تنش‌ ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی بر سر مناطق مورد مناقشه «قره باغ»، شامگاه دوشنبه درگیری‌ های گسترده‌ ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد در درگیری‌های دوشنبه شب گذشته بین نیروهای این کشور و جمهوری آذربایجان، دست‌ کم ۴۹ نظامی ارمنستان کشته شده‌ اند. وی تأکید کرد که درگیری‌ ها در مناطق مرزی آذربایجان همچنان ادامه دارد ولی شدت آن از صبح امروز کاهش یافته است.